Porty, logistyka

Z uwagi na czasochłonność procesu pozyskiwania danych niezbędnych do złożenia wniosków o zgody korporacyjne i decyzję administracyjną niezbędne do zawarcia umowy z nowym dzierżawcą terminala zbożowego, Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. podejmuje zdecydowane kroki w celu zapewnienia ciągłości operacyjnej terminala, a konkretnie jego stabilnej działalności przeładunkowej.

Mając na względzie toczące się postępowanie przetargowe dotyczące wyboru nowego operatora, ZMPG S.A. zaproponował spółce Mondry (obecnemu operatorowi) przedłużenie obecnej umowy dzierżawy poprzez stosowny aneks, gwarantujący dalsze funkcjonowanie terminala do czasu zakończenia procedur przetargowych – poinformował ZMPG.

Spółka Mondry wyraziła chęć dalszej współpracy, postawiła jednak kilka warunków. ZMPG S.A. postanowił je spełnić. Stosowne aneksy, uwzględniające żądania spółki Mondry zostały przygotowane i przedłożone do podpisów.

- Poszliśmy na daleko idące ustępstwa w przekonaniu, że ciągłość pracy terminala oraz stabilność zatrudnienia jego pracowników są tego warte – mówi Piotr Gorzeński, prezes zarządu ZMPG S.A.

Oczywiście działania te nie wstrzymują prac nad zawarciem umowy z docelowym operatorem. Jest to jednak złożony proces, na którego przyspieszenie Port w Gdyni nie ma realnego wpływu – przekazała spółka.

- Skoro nie możemy tego przyspieszyć, szukamy innego, zastępczego remedium. Naszym nadrzędnym celem jest ciągłość pracy i wsparcie dla sektora agro, tak istotnego dla bezpieczeństwa gospodarczego Polski - podkreśla Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezeska ZMPG S.A.

LEW (Źródło: ZMPG)

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.727 3.8022
EUR 4.2374 4.323
CHF 4.532 4.6236
GBP 4.9653 5.0657