Porty, logistyka

Port Gdynia został oficjalnie włączony do siatki połączeń w ramach nowego serwisu Britannia, obsługiwanego przez armatora MSC – Mediterranean Shipping Company – poinformowal Zarząd Morskiego Portu Gdynia.

To bezpośrednie połączenie (deep sea) między Azją a Europą Północną, obejmujące kluczowe porty takie jak Szanghaj, Ningbo, Yantian, Vung Tau, Rotterdam, Hamburg, Antwerpia i Liverpool.

W ramach serwisu Britannia, 9 kwietnia, do Gdyni zawinęła jednostka MSC Rose (o długości 364 metrów, szerokości 51 metrów i pojemności 15 486 TEU – pierwszy statek w ramach serwisu Britannia. Jednostka pozostanie przy nabrzeżu do soboty.

{no-article-gallery}

Jak poinformował ZMPG, obecność gdyńskiego portu w jednym z głównych serwisów oceanicznych MSC to efekt długofalowych działań i dowód rosnącej roli Gdyni w globalnym łańcuchu dostaw.

Dla armatora to decyzja strategiczna – dla portu i jego partnerów biznesowych to szansa na zwiększenie przeładunków, zwłaszcza eksportowych, wzmocnienie pozycji Gdyni jako portu głębokowodnego, impuls dla rozwoju Portu Zewnętrznego i infrastruktury intermodalnej i wsparcie strategii dywersyfikacji dostępu Polski do rynków zamorskich – dodają przedstawiciele ZMPG.

5 kwietnia MSC Rose, w ramach nowego serwisu Britannia został obsłużony na nowym nabrzeżu T3 terminala Baltic Hub w Gdańsku.

LEW

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.7148 3.7898
EUR 4.2014 4.2862
CHF 4.4879 4.5785
GBP 5.0034 5.1044