Porty, logistyka

OT Port Gdynia i szwedzki armator Lakeway Link podpisali umowę handlową na uruchomienie nowej linii ro-ro dla naczep oraz ładunków ciężkich i wielkogabarytowych na regularnej trasie łączącej Polskę ze Szwecją.

- Podpisanie umowy handlowej pomiędzy OT Port Gdynia, a szwedzkim armatorem Lakeway Link, to efekt długich starań naszego zespołu, mających na celu dywersyfikację nie tylko armatorów korzystających z naszego terminala, ale również poszerzenie geograficznych obszarów naszych połączeń. Rozwój nowej linii ro-ro to znacząca szansa dla Grupy OT Logistics na rozszerzenie działalności o obsługę ładunków na zupełnie nowym kierunku. To też możliwość nowych perspektyw dla OT Port Gdynia oraz potwierdzenie naszego statusu jako kluczowego gracza w branży logistycznej w regionie. Jesteśmy przekonani, że rozwój nowej linii ro-ro przyniesie dodatkowe korzyści naszym klientom oraz przyczyni się do dalszego rozwoju Grupy OTL – mówi Kamil Jedynak, prezes OT Logistics.

Jak podkreśla, nowe połączenie wpisuje się również w światowy trend, który ma na celu zmniejszanie negatywnego wpływu na środowisko. Linia ro-ro to doskonała ekologiczna alternatywa dla transportu drogowego.

Lakeway Link, to spółka utworzona w 2023 r. przez szwedzką firmę logistyczną Greencarrier oraz szwedzkiego armatora Wallenius. Lakeway Link i OT Port Gdynia zaoferują nową regularną usługę, dzięki której transporty ro-ro będą odbywały się trzy razy w tygodniu w ustalonych terminach. Transporty ro-ro połączą Gdynię z portami w Västerås oraz Södertälje w środkowej Szwecji, a trasa między miejscami docelowymi zajmie około trzydziestu godzin. Pierwsza, inauguracyjna wizyta należącego do Lakeway Link, statku ro-ro Lakeway Express w OT Port Gdynia zaplanowana jest na początku maja br.

Obecnie w OT Port Gdynia obsługiwana jest jedna linia ro-ro, łącząca Gdynię z Hanko, najdalej na południe wysuniętym portem w Finlandii. Linia ta obsługiwana jest przez armatora Finnlines należącego do grupy armatorskiej Grimaldi Group.

Przy końcu stycznia br. armator Lakeway Link informował o kupnie na rynku wtórnym statku ro-ro Miramar Express, który po zmianie nazwy na Lakeway Express, ma być wykorzystany do uruchomienia wyżej wspomnianej, nowej usługi tej firmy, łączącej Polskę ze Szwecją.

Jednostka Lakeway Express, zbudowana w 1999 roku, ma długość całkowitą 153,38 metra, tonaż brutto 10,471 ton i linię ładunkową o długości 1624 metrów, którą można przewieźć około 110 naczep. Ilustr.: Lakeway Link

Szwedzka spółka podawała wtedy w komunikacie, że zaoferuje przewozy w kwietniu br., początkowo trzy razy w tygodniu między Gdynią, a Södertälje, z zamiarem rozszerzenia o dodatkowe przewozy do Västerås do 2026 roku, po przebudowie śluz w Södertälje.

- Jestem szczęśliwy mogąc ogłosić, że nasz serwis między Polską i Szwecją jest teraz uruchamiany zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami. Wprowadzamy tę nową usługę na rynek, umożliwiając nie tylko efektywny transport, ale także redukując wpływ na środowisko poprzez wykorzystanie dróg wodnych jako solidną alternatywę lub uzupełnienie transportu drogowego i kolejowego - mówił Fredrik Hermansson, dyrektor generalny Lakeway Link.

GL / rel (OT Port Gdynia, Lakeway Link)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.8818 3.9602
EUR 4.2118 4.2968
CHF 4.2631 4.3493
GBP 4.9342 5.0338

Newsletter