Porty, logistyka

Dobiegają końca prace przy budowie podwodnego tunelu pomiędzy wyspami Uznam i Wolin. Będzie to najdłuższa podwodna przeprawa w Polsce, o długości 1,5 km.

Zarówno na wyspie Uznam, jak i Wolin trwają prace porządkowe i wykończeniowe. Kontynuowany jest montaż obudowy na ścianach szczelinowych w części rampowej, czyszczenie i uszczelnianie obudowy tunelu oraz wyjść ewakuacyjnych. Wykonywane są prace instalacyjne, w tym montaż i testy instalacji infrastruktury.

Na powierzchni trwają prace brukarskie i roboty drogowe, w tym prace bitumiczne. W Budynku Biura Centrum Obsługi kontynuowane są prace związane z uruchomieniem systemów tunelowych, między innymi systemów bezpieczeństwa.

W maju, wśród prac wykończeniowych, zaplanowano uruchomienie systemu radiołączności w tunelu, instalacji hydrantowej czy instalacji SUG, czyli urządzeń służących do czynnej ochrony przeciwpożarowej obiektów. Nastąpi też integracja wszystkich systemów tunelowych, aby mogły ze sobą jak najlepiej współgrać i spełniać wszystkie wymogi bezpieczeństwa.

Na placu budowy trwa kruszenie elementów betonowych na placach składowych oraz demontaż zaplecza hali prefabrykacji. Teren jest porządkowany i czyszczony.

21 kwietnia, po raz pierwszy dwa miejskie autobusy przejechały tunelem pod Świną z wyspy Uznam na Wolin i odwrotnie. Przejazd miał charakter techniczny, a jego celem było ustalenie czasu przejazdu autobusu między przystankami przed i za tunelem.

rel (tunel-swinoujscie.pl)

Fot.: tunel-swinoujscie.pl

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9983 4.0791
EUR 4.2806 4.367
CHF 4.3691 4.4573
GBP 5.0068 5.108

Newsletter