Porty, logistyka

Ukończono pogłębianie toru wodnego na rzece Łaba, łączącego Hamburg z Morzem Północnym w Cuxhaven. Władze portu w Hamburgu określają ten projekt jako zwiększenie możliwości, pozwalające na obsługę większych statków.

Pogłębianie i poszerzanie rzeki odbywało się etapami. Po realizacji projektu maksymalne zanurzenie statków może wynosić do 13,5 metra, a przy sprzyjających, największych przypływach, może to być nawet 15,4 m.

Poszerzenie rzeki oznacza również, że mogą po niej teraz pływać statki o maksymalnych wymiarach 399,89 m długości i 62,4 m szerokości. Zwiększy się także bezpieczeństwo podczas przejścia między morzem a portem.

Dla największego portu w Niemczech oznacza to poprawę dostępu, dzięki czemu firmy żeglugowe sprowadzą większą ilości ładunków - powiedział Michael Westhagemann, minister gospodarki Hamburga.

Oczekuje on, że kontenerowce będą w stanie przetransportować około 1800 dodatkowych TEU do i z Hamburga. Na pogłębieniu rzeki skorzystają także masowce i statki wycieczkowe.

W ubiegłym roku od maja do grudnia do portu zawinęło 2377 kontenerowców. Spośród nich 666 miało zanurzenia przekraczające 13,8 metrów, a 96 z nich miało wielkość, która nie byłaby do zaakceptowania przed zakończeniem modernizacji toru wodnego - skomentował Jens Meier, prezes Zarządu Portu Hamburg.

AL, z mediów

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter