Porty, logistyka

W terminalu DFDS w Kopenhadze uruchomiono pierwszą stację zasilania brzegowego. Obiekt ma znacząco wpłynąć na redukcję emisji CO2 podczas postoju statków w porcie – informuje w komunikacie Copenhagen Malmo Port (CMP).

Podczas postoju w porcie promy będą mogły podłączyć się do przyjaznej dla klimatu energii elektrycznej. Z niecierpliwością czekam również na wprowadzenie zasilania brzegowego przeznaczonych dla statków wycieczkowych na Langelinie i w Nordhavn, jak tylko Folketinget (red. duński parlament) zmieni przepisy – powiedział Lars Weiss, burmistrz Kopenhagi.

Dzisiejsze wydarzenie pozwoli poczynić kolejne kroki w kierunku jeszcze bardziej ekologicznej działalności portowej. Chciałabym podziękować firmie DFDS, naszemu doradcy technicznemu COWI oraz naszemu generalnemu wykonawcy Actemium za pracę nad realizacją tego projektu, który przyniesie znaczące korzyści dla klimatu i środowiska - komentuje Barbara Scheel Agersnap, dyrektor generalna CMP.

Stoimy w obliczu ekologicznej transformacji, która jest niezwykle złożona, a partnerstwo jest niezbędne, gdy musimy rozwijać ekologiczne, innowacyjne rozwiązania i podążać we właściwym kierunku - zauważa Peder Gellert Pedersen, wiceprezes wykonawczy i dyrektor działu promowego w DFDS.

Nabrzeżna instalacja zasilania w energię elektryczną dla DFDS jest pierwszą w Kopenhadze, ale nie ostatnią. Oczekuje się, że w 2024 roku statki wycieczkowe w porcie w Kopenhadze będą mogły korzystać z zasilania z lądu podczas dokowania w Ydre Nordhavn i w Langelinie w Østerbro.

rel (Copenhagen Malmo Port)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Newsletter