Porty, logistyka

Firma zajmująca się transportem intermodalnym PCC Intermodal zawarła umowę Pesą Bydgoszcz PESA Bydgoszcz na dostawę trzech lokomotyw elektrycznych 111E – Gama. Pojazdy wyruszą na trasy za około rok.

Spółki zakontraktowały wspólnie trzy z siedmiu lokomotyw, na które spółka PCC Intermodal otrzymała dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Lokomotywy Pesy ruszą w trasy po regularnej siatce połączeń intermodalnych operatora pomiędzy portami Polskimi Gdańsk/Gdynia, a najważniejszymi regionami gospodarczymi kraju już latem przyszłego roku.

Umowa obejmuje produkcję i serwis gwarancyjny, certyfikowanych na Polskę lokomotyw elektrycznych, wraz z serwisem utrzymaniowym do naprawy P4, obejmującej wymianę lub naprawę podzespołów.

Jesteśmy zadowoleni, że przetarg na dostawę lokomotyw spotkał się z tak dużym zainteresowaniem i że to ostatecznie polski producent złożył najkorzystniejszą ofertę. Wierzymy, że doświadczenie i jakość produktów Pesa pomoże nam jeszcze sprawniej i efektywniej rozwijać system przewozów intermodalnych w Polsce i przenosić coraz więcej ładunków z dróg na tory - powiedział cytowany w komunikacie prezes PCC Intermodal Dariusz Stefański.

Wiceprezes PCC Intermodal Adam Adamek w kontekście kontraktu podkreślił, że nie da się rozwijać transportu intermodalnego bez taboru zapewniającego odpowiedni poziom dostępności oraz nie da się promować rozwiązań ekologicznych, tworzyć wartości firmy w oparciu o jakość bez partnerów, których misja osadza się na podobnych fundamentach.

PCC Intermodal dostarczymy elektryczną lokomotywę z platformy GAMA dedykowaną do przewozów intermodalnych. Jestem przekonany, że doskonale wpisze się ona w potrzeby przewozowe naszego klienta - powiedział kierownik sprzedaży Rynku Lokomotyw i Wagonów Pesa Piotr Rościszewski.

Wiceprezes, dyrektor sprzedaży Pesy Maciej Maciejewski podkreślił, że fabryka konsekwentnie rozwija platformę GAMA. Zapowiedział, że poza eksploatowanymi już w Polsce lokomotywami 111Ed, 111E i 111Db firma wkrótce zaoferuje klientom dwunapędową lokomotywę 111DE, która będzie przystosowana do pracy pociągowej zarówno pod siecią trakcyjną, jak i na liniach niezelektryfikowanych.

Pesa jesienią rozpocznie testy pierwszej polskiej lokomotywy manewrowej z napędem wodorowym, której premiera odbędzie się na wrześniowych Targach Trako.

autor: Jerzy Rausz

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Newsletter