Porty, logistyka

W ślad za ożywieniem przeładunków zrealizowanych w ostatnich miesiącach w OT Port Świnoujście, a także realizując założone cele strategiczne, Spółka rozpoczęła proces doposażania terminalu w nowoczesny sprzęt.

Nowe inwestycje nie tylko wpłyną na zwiększenie możliwości obsługi różnorodnych ładunków masowych na terminalu, ale również poprawią jakość wykonywanych usług oraz bezpieczeństwo i warunki pracy swoich pracowników.

OT Port Świnoujście świadczy usługi przeładunkowo-składowe zarówno dla ładunków masowych, jak i ładunków drobnicowych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów terminal nabył 4 ładowarki Volvo z szeroką gamą osprzętu. Maszyny służą do obsługi różnorodnych ładunków masowych takich jak węgiel, ruda żelaza, ruda manganu, kruszywa, zboża, czy też biomasa o różnym współczynniku nasypowym.

Zakupione ładowarki charakteryzują się wysoką wytrzymałością, umożliwiając eksploatację nawet w trudnych warunkach obsługi portowej, oraz szybkością cykli roboczych, a także oszczędnością spalania oleju napędowego. Co więcej, ważnym atutem maszyn jest wyprowadzenie złącza hydraulicznego na ich wysięgniku, które pozwala na szybką wymianę różnego rodzaju osprzętu przeładunkowego.

Jednym z głównych założeń przy wyborze nowego sprzętu była minimalizacja negatywnego wpływu na środowisko. Nowe ładowarki posiadają nowoczesne i oszczędne silniki, wyposażone w układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR, Selective Catalytic Reduction), którego zadaniem jest zminimalizowanie emisji cząsteczek stałych oraz tlenków azotu w gazach wylotowych. Tym samym, negatywny wpływ na środowisko naturalne w postaci emisji spalin i gazów wydechowych zostaje znacząco ograniczony. Bardzo duże znaczenie dla operatorów maszyn ma nowoczesna, ergonomiczna i klimatyzowana kabina, która odizolowując czynniki atmosferyczne oraz fizyczne takie jak hałas, wibracje, czy temperatura, zapewnia duży komfort i bezpieczeństwo pracy operatora.

OT Port Świnoujście może poszczycić się wieloletnim doświadczeniem w pracy ze specjalistycznym sprzętem do obsługi ładunków masowych. Obecnie posiadana flota urządzeń przeładunkowych została dość znacznie rozbudowana, co w zdecydowany sposób zwiększy efektywność terminalu. Zrealizowany projekt pozwala na swobodną obsługę aktualnych klientów oraz daje duże możliwości pozyskania nowych ładunków.

rel (OT Logistics SA)

+5 ze szczecina
wow !! . co następne z inwestycji ? zakup ekspresów do kawy ?
10 maj 2021 : 08:44 janusz jeżyna | Zgłoś
+2 Może tak pogłębienie nabrzeży? dokończenie budowy nabrzeża chemików, które od 30 lat straszy zbrojeniem?.
Po co ekspressy do kawy? wszyscy pracują zdalnie, kawę sobię w domu moga zrobić. A co z dokończeniem nabrzeży wzdłuż kanału? Nabrzeża Chemików? Co z zalądowieniem basenu trymerskiego? co np. ze zbudowaniem porządnego ogrodzenia całego portu wraz z pełnym monitoringiem? itd... Pomysłów na inwestycje nie brakuję... Co z zakupem lepszych i wydajnieszych maszyn do ładowania, żurawii ładowarek, porządnych dróg, remontu budynków na terenie portu? Jedna mała kopareczka to służ co najwyżej do sprzątania placów. A co np, ze zbudowaniem krytych silosów dla węgla czy rudy? wiatr zawieje i całe świnoujście wdycha i sprząta czarny i rudy pył? tak tylko pytam i wystarczy na to popatrzeć sobie z latarnii morskiej jak wygląda port... puste wielkie place, złom, hałdy węgla czasem kupka rudy... Magazyny zbożowe i na soje wyglądają trochę nowocześniej.
11 maj 2021 : 09:48 Heheszki | Zgłoś
0 Ekologia czyli odejście od węgla plus wygaszanie hut stali czyli spadek ilości rudy ...
to jest perspektywa najbliższych lat ... i to będzie śmierć dla terminali zorientowanych monokulturowo na tego typu ładunki. A co w zamian ?
14 maj 2021 : 19:50 doker | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Newsletter