Porty, logistyka

DCT Gdańsk obsłużył, od momentu otwarcia w 2007 roku, 15 milionów TEU (kontenerów 20-stopowych), co oznacza, że DCT Gdańsk jest prawdziwym bałtyckim hubem.

Dzięki nabrzeżu o głębokości 17 metrów, światowej klasy wydajności i rekordowym liczbom przeładowywanych kontenerów, DCT Gdańsk jest jedynym głębokowodnym terminalem na Morzu Bałtyckim, który obsługuje największe kontenerowce na świecie. Dynamiczny rozwój terminalu jest możliwy dzięki ciągłym inwestycjom w infrastrukturę i sprzęt, a także bardzo wysokiej wydajności obiektu. W 2019 roku DCT Gdańsk pobiło roczny rekord, przeładowując ponad 2 mln TEU.

8 kwietnia 2021 w DCT Gdańsk przeładowano zaś 15-milionowy TEU.

Obsłużenie 15 mln TEU od momentu rozpoczęcia działalności terminalu w 2007 roku to wspaniałe osiągnięcie, wielki sukces naszych pracowników. Jeżeli z 15 mln TEU ułożylibyśmy drogę, moglibyśmy ponad dwukrotnie okrążyć Ziemię. Ważne jest jednak dla nas to, że każdy z tych 15 milionów TEU to klient, który skorzystał z naszych usług. Świadczy to o nieustannym wsparciu i wierze klientów w DCT Gdańskdzięki temu staliśmy się bałtyckim hubem - mówi Cameron Thorpe, Dyrektor Generalny DCT Gdańsk SA.

15-milionowy kontener należał do firmy COSCO Shipping i został załadowany na pokład COSCO Shipping Galaxy, jednego z największych statków na świecie. COSCO Shipping Galaxy ma 400 metrów długości i pojemność 21 tys. TEU. Statek pływa w ramach serwisu OCEAN Shipping Alliance, który zapewnia cotygodniowe połączenie portów Korei, Chin i Singapuru z Gdańskiem.

W ubiegłym roku pandemia spowodowała turbulencje w całej globalnej branży transportowej i logistycznej. Jesteśmy jednak zadowoleni ze wzrostu rok do roku liczby pełnych kontenerów w imporcie i eksporcie. Cieszy nas bardzo także 9 procentowy wzrost przeładunków, który obserwujemy w pierwszym kwartale, z wolumenami przekraczającymi nasze najlepsze wyniki z rekordowego 2019 roku - dodaje Cameron Thorpe.

DCT Gdańsk kontynuuje duże programy inwestycyjne, które obejmują m.in. rozbudowę bocznicy kolejowej (powiększenie jej z 4 do 7 torów - każdy o długości 750 m). Inwestycja ta doskonale wpisuje się w obchody Europejskiego Roku Kolei. DCT Gdańsk już teraz jest największym kolejowym punktem przeładunkowym w Polsce i jednym z 10 największych portowych terminali kolejowych w Europie. Dzięki zwiększeniu przepustowości DCT dołączy do pierwszej piątki. Przygotowywane są również inne inwestycje mające na celu wzmocnienie pozycji DCT Gdańsk dla rozwoju handlu regionalnego i dalszej integracji z rozbudowanymi globalnymi łańcuchami dostaw.

rel (DCT Gdańsk)

+3 róbcie 3 nabrzeże zanim Kłajpeda was porobi
Port polnocny ma najlepsze warunki na Bałtyku , dużo miejsca głęboka zatokę , strategiczne położenie , róbcie od razu nowe nabrzeże kolejne 1,5 mln teu rocznie , to i tak się opłaca
08 kwiecień 2021 : 18:37 romek | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Newsletter