Porty, logistyka

Rusza inwestycja, któa znacząco podniesie możliwości Portu Gdynia. PROJMORS - Biuro Projektów Budownictwa Morskiego Sp. z o.o. zakończyło opracowywanie projektu dużej inwestycji Przebudowa Nabrzeża Helskiego w Porcie Gdynia". Uzyskano też już pozwolenia na budowę.

Przebudowa realizowana jest w ramach przedsięwzięcia inwestycyjnego pn. "Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia, Etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia. Etap II i III".

Projekt składa się z następujących części:

  1. Przebudowy Nabrzeża Helskiego I do głębokości technicznej 15,5 m, na długości ok. 800 m;
  2. Projektu rampy Ro-Ro w narożniku nabrzeży Puckiego i Helskiego oraz budowy Nabrzeża Helskiego II, będącego przedłużeniem Nabrzeża Helskiego I, po rozbiórce obecnego Nabrzeża Helskiego II;
  3. Wprowadzeniu podziału realizacji zadania na pięć etapów;
  4. Modyfikacji projektu trzeciej szyny podsuwnicowej, na całej długości przebudowywanego nabrzeża tj. 966 m;
  5. Rozbiórce obiektów terminalu pasażerskiego Stena Line i infrastrukturalnych obiektów towarzyszących.

rel (PROJMORS)

+7 Gdynia głębokowodna
Pierwotnie całość prac, związana z Gdynią głębokowodną, miała być wykonana do końca 2021 r. Czyli termin z całą pewnością nie zostanie dotrzymany, czyli Meller zawalił. Wejście do portu wewnętrznego miało być gotowe w połowie roku ubiegłego, Nabrzeże Norweskie zaczęli dopiero robić, o Indyjskim nic nie słychać. Dok Marynarki Wojennej nie został schowany do jakieś wnęki, czyli Obrotnica nr 2 nie ma docelowych parametrów. http-www-gospodarkamorska-pl-portytransport-gdynia-glebokowodna-czyli-lepiej-pozno-niz-wcale-html/
I pełno feederów z Hamburga i Rotterdamu. I VAT (1/4) z importu pozaunijnego, ląduje w niemieckich i holenderskich kieszeniach.
21 marzec 2021 : 09:52 Nizinny Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Dokładnie
Dokładnie wszystko się tłumaczy o to absolutnie konieczne dla polskiej gospodarki , to żyła złota tylko ta 15,5 głębokości technicznej i wejdzie pewnie 14 do 14, 5 zanurzenia ,nie warto raz przeglebic na 16,5 i mieć zanurzenia na 15 m tyle co cieśniny duńskie , a potem będzie kontenerowiec na 14,9 i nie bo za duzo
02 kwiecień 2021 : 09:02 romek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter