Porty, logistyka

W poniedziałek, 4 maja późnym wieczorem do terminalu kolejowego Container Terminal Burchardkai (CTB) w Hamburgu, na pokładzie statku Zhen Hua 26, przypłynęły dwie nowe kontenerowe suwnice bramowe. W sumie pięć nowych suwnic - pierwsze trzy tego samego typu zostały dostarczone już w listopadzie ubiegłego roku.

Nowe kontenerowe suwnice bramowe przetransportowano do tymczasowego miejsca postoju, przy nabrzeżu Athabaska-Kai. Tam zostaną przygotowane do procesu rozładunku, zanim specjalny statek przetransportuje je na ostateczne miejsce przy nabrzeżu nr 6 w Waltershofer Hafen.

W ostatnich latach, w Hamburgu znacznie wzrosła liczba zawinięć ultra dużych kontenerowców o pojemności - nawe do ok. 24 000 TEU. Nowe suwnice zapewnią HHLA dodatkowe zdolności do ich obsługi. 

Dzięki nowym kontenerowym suwnicom bramowym zapewnimy naszym klientom w przyszłości wysoką jakość obsługi. Jednocześnie, konkurencyjność i atrakcyjność portu w Hamburgu zostanie wzmocniona, w połączeniu z dostosowaniem toru wodnego Łaby - mówi członek zarządu HHLA Jens Hansen.

Obecnie największe kontenerowe suwnice bramowe w porcie w Hamburgu mogą obsłużyć statki o szerokości 24 kontenerów. Wysięgniki nowych suwnic, wyprodukowanych przez chińskiego producenta ZPMC, mają prawie 80 metrów długości i mogą sięgać do 26 rzędów kontenerów. Wraz z nowym nabytkiem, w terminalu kontenerowym HHLA Burchardkai pracuje ponad 30 suwnic kontenerowych. 18 z nich to suwnice do obsługi mega-kontenerowców.

Burchardkai jest zarówno najstarszym, jak i największym obiektem przeładunkowym w porcie w Hamburgu. Pierwszy statek kontenerowy został tu przeładowany w 1968 roku. Miał pojemność zaledwie 1 200 TEU.

Dzisiaj w Burchardkai przeładowywane są największe kontenerowce świata. Po uruchomieniu pięciu nowych suwnic kontenerowych, liczba miejsc postojowych dla mega-kontenerowców w CTB wzrośnie z dwóch do trzech.

AL, rel (HHLA)

Fot.: HHLA / Dietmar Hasenpusch

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Newsletter