Porty, logistyka

Pogłębienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 metra będzie miało ogromne znaczenie dla portu w Szczecinie – powiedział w poniedziałek minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

"Myślę, że w najbliższym czasie przedstawimy kompleksową koncepcję rozwoju przyszłościowego zespołu portów Szczecin-Świnoujście" – dodał Gróbarczyk.

Minister gospodarki morskiej wziął udział w uroczystości podpisania umowy na modernizację Bazy Oznakowania Nawigacyjnego Urzędu Morskiego w Szczecinie. Umowa jest ostatnią zawieraną w ramach inwestycji "Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 metra".

autor: Kacper Reszczyński

Komentarze   

+9 Tor
Tor wodny Świnoujście Szczecin jest modernizowany od 20 lat. W założeniu zadanie to miało umożliwić wejście do Szczecina największym kontenerowcom i masowcom. Nikt wówczas w Szczecinie nie przewidział że tak szybko powstaną 400 metrowe kontenerowce i że cały ten projekt w połowie jest psu na budę. Teraz trzeba po prostu ten projekt zakończyć, a przyszłe pokolenia będą za to płacić. Zasypywanie refulatsmi zalewu z pogłębiania toru to rocznie będzie ok. 35 mln złotych. Zysk prawie żaden bo węgiel stanie się zbędnym i to szybciej niż się sądzi. Sukcesem Gróbarczyka ten projekt na pewno nie jest.
19 sierpień 2019 : 14:52 Andy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+9 TOR
CZYSTA PROPAGANDA - WYBORY
19 sierpień 2019 : 15:36 GREG Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 Opóźnienia
Jak Pan Minister skomentuje obecne opóźnienia we wdrażaniu projektu? Do dzisiaj nie wiadomo ile wysp powstanie na Zalewie i w jakiej będą technologii. Co Pan powie rybakom jak po tak intensywnych pracach znikną ostatnie sandacze z Zalewu? Co będzie jak wykonawca zerwie umowę, bo wychodzi na to, że urzędnicy że Szczecina sp... przetarg i wprowadzili wykonawcę w błąd? Pewnie do wyborów wszystko będzie cacy i wielki sukces, ale co będzie później, jak prawda w końcu wyjdzie na wierzch?
20 sierpień 2019 : 05:22 MK Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 dobry tor
Pogłębimy tor Świnoujście - Wrocław, ale w następnej kadencji jak już przekopiemy kanał Krynica Morska - Olsztyn.
20 sierpień 2019 : 21:23 Ten prezes Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 tor
Za komuny refulatami z pogłębiania toru wodnego Świnoujście- Szczecin zasypano zachodnią część polskiego Zalewu Szczecińskiego. Ze Świnoujścia do Nowego Warpna można dziś przejść na piechotę korzystając z pływadełka jedynie dla pokonania toru wodnego E-W. Teraz kolej na zasypywanie wschodniej części akwenu. Wszystko tylko po to, by do Szczecina wszedł trochę większy masowiec z węglem. Przyszłe pokolenia dostaną w spadku płytkie bajoro z rynną. Niestety to prawda. Poszerzenie w dnie i pogłębienie spowoduje zwiększenie przekroju poprzecznego koryta, nastąpi spadek prędkości przepływu wody i osadzanie się niesionego Odrą piasku na zalewie zamiast wynoszenie go na zatokę. Ogromne koszty utrzymania parametrów ok. 35-40 mln zł rocznie wymuszą właśnie takie działanie.
21 sierpień 2019 : 09:07 Andy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1

Źródło: