Porty, logistyka

Trójmorze  to inicjatywa 12 państw Unii Europejskiej położonych na obszarze pomiędzy morzami: Bałtyckim, Czarnym i Adriatyckim skupiająca około 110 milionów obywateli. Rozwój infrastruktury i korytarzy transportowych na osi północ-południe powinien być impulsem dla poprawy sytuacji gospodarczej całego regionu. Jakie są priorytetowe projekty państw Trójmorza w tej dziedzinie? 

O tym będą dyskutować podczas XXIX Forum Ekonomicznego w Krynicy szefowie resortów odpowiedzialnych za te działania. Do udziału w dyskusji zostali zaproszeni Andrzej Adamczyk - minister infrastruktury, Péter Szijjártó - minister spraw zagranicznych i handlu z Węgier, a także Arpád Érsek - minister transportu i budownictwa Republiki Słowackiej, Oleg Butković - minister morza, transportu i infrastruktury z Chorwacji, Alexandru-Razvan Cuc - minister transportu z Rumunii i gość z Litwy - minister transportu i komunikacji, Rokas Masiulis.

Szlak północ-południe to jeden z głównych kierunków przewozów ładunków między państwami europejskimi. Polska jest jednym z najważniejszych państw na tym szlaku nie tylko ze względu na swoje położenie, ale także z racji rosnącej roli naszych portów w światowej wymianie handlowej.

Inwestycje infrastrukturalne mają zasadnicze znaczenie dla osiągnięcia zrównoważonego rozwoju społecznego i gospodarczego regionu. Wielkość i tempo rozwoju lokalnego zależy więc w dużej mierze od odpowiedniego gospodarowania instrumentami infrastrukturalnymi i od umiejętnego zdobywania zewnętrznych źródeł dofinansowania inwestycji. Jaka jest recepta na rozwój zrównoważonej i odpornej infrastruktury regionalnej i transgranicznej? Jaki wpływ, zarówno bezpośredni, jak i pośredni, ma rozwój infrastruktury na poszczególne gałęzie gospodarki? I wreszcie, w jakim kierunku powinna zmierzać strategia państw Trójmorza, aby w pełni wykorzystać jego potencjał infrastrukturalny?

Odpowiedzi na te pytania będą poszukiwać uczestnicy panelu Korytarze transportowe Trójmorza. Co ważne - dyskutanci posiadający realny wpływ na kierunki podejmowanych dzisiaj i jutro działań w tym zakresie.

rel (XXIX Forum Ekonomiczne Krynica-Zdrój 2019)

 

 

 

Komentarze   

+1 Chcemy
być głównym graczem międzymorza, a tymczasem, ciągnie się budowa trasy Via Baltica, choć kraje bałtyckie kończą swój odcinek. Połączeń kolejowo-drogowych z Czechami też nie ukończyliśmy. Tak wygląda polska potęga w praktyce.
10 sierpień 2019 : 15:52 artek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1