Porty, logistyka

Wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej wraz z lokalnymi przedstawicielami politycznymi Szwecji zamienił pierwszą darń w oczekiwany projekt budowlany w Port of Ystad. Uroczystość była oficjalnym początkiem budowy nowych przystani/nadbrzeży promowych w porcie – obszernego projektu infrastrukturalnego współfinansowanego przez UE.

W czwartkowe popołudnie, 2 maja, wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski wraz z przewodniczącą zarządu miasta Ystad, Kristiną Bendz, symbolicznym wbiciem szpadli rozpoczęli nowy projekt budowlany portu w Ystad, stanowiący część unijnego projektu "Modernizacja ładowności i tankowania LNG, połączenie morskie Świnoujście - Ystad". Oprócz budowy dwóch nowych przystani promowych, projekt obejmuje statek napędzany skroplonym gazem ziemnym (LNG) dla polskiego przedsiębiorstwa żeglugowego Polferries oraz statek do tankowania skroplonego gazu ziemnego dla portu w Świnoujściu.

Uroczystość wmurowania kamienia węgielnego była również okazją do świętowania ugruntowanej współpracy pomiędzy polskimi i szwedzkimi interesariuszami. Przemówienie wygłoszone przez polskiego wiceministra gospodarki morskiej Grzegorza Witkowskiego, podkreślało znaczenie silnej, ciągłej współpracy transbałtyckiej, a także wskazywało, że polski rząd z zadowoleniem przyjmuje przyszłą współpracę i dalszy rozwój polsko-szwedzkiego połączenia przez port w Ystad.

Dwaj honorowi goście, Kristina Bendz i Grzegorz Witkowski, operujący koparkami, w symbolicznym geście umieścili kamień w miejscu, które stanie się nowym falochronem portu Ystad. Budowa nabrzeży i falochronu ma się zakończyć przed końcem przyszłego roku.

- Ta ceremonia umieszczenia kamienia węgielnego potwierdza znaczenie portu Ystad w Szwecji i na arenie międzynarodowej. Wspólnie z gośćmi reprezentującymi zarówno politykę, jak i biznes, zebraliśmy się, aby uczcić początek naszego długo oczekiwanego projektu budowlanego. Uroczystość ta jest potwierdzeniem tego, jak udało nam się ustalić znaczenie portu zarówno dla Szwecji, jak i dla Polski - powiedział Björn Boström, prezes zarządu Portu w Ystad.

- Odnotowaliśmy znaczący wzrost ruchu towarowego i pasażerskiego do i z Polski, a prognozy wskazują, że liczby te będą tylko rosnąć. Dlatego tak ważne jest, abyśmy mogli zwiększyć przepustowość portu i będziemy teraz kontynuować prace nad poprawą dostępu do portu w głębi lądu. Modernizacja drogi E65 między Malmö a Ystad stała się właśnie naszym priorytetem - dodał Boström.

rel (Ystad Hamn Logistik AB)

1 1 1

Ostatnie ankiety