Porty, logistyka

Wartość transakcji zakupu DCT Gdańsk to ponad 5 mld zł, a 2 mld zł zostanie zainwestowane w najbliższych latach w rozbudowę infrastruktury DCT - poinformował prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys. W konsorcjum przejmującym DCT fundusz ma 30 proc. udziałów.

"Jeśli chodzi o precyzyjną cenę transakcji, to my jej nie podaliśmy. Ona będzie znana bardzo precyzyjnie na zamknięciu transakcji. Natomiast, żeby podać rząd wielkości, to mówimy o transakcji powyżej 5 mld zł" - mówił we wtorek Borys. Wskazał, że taka jest wartość całej firmy DCT.

Dodał, że powstałe konsorcjum, które kupuje DCT jest zainteresowane w najbliższych latach inwestycjami o wartości ok. 2 mld zł w rozbudowę infrastruktury terminalu. "W ramach transakcji współpracujemy z konsorcjum ośmiu banków, z którymi mamy uzgodnione warunki finansowania długoterminowego zarówno dla samej transakcji, jak i późniejszych inwestycji. Jesteśmy przekonani, że te środki są zabezpieczone bądź poprzez współpracę z konsorcjum banków, bądź dzięki zaangażowaniu kapitału własnego samego DCT, bądź konsorcjum" - wyjaśnił.

Prezes PFR poinformował, że inwestycja w DCT, to nie inwestycja na rok-dwa, ale "małżeństwo (...) prawie na zawsze".

"Podpisaliśmy wieloletnią umowę o współpracy. Zamierzamy w długim terminie inwestować we wzmocnienie infrastruktury portowej w DCT. Jeżeli chodzi o nasze udziały w konsorcjum to PFR, jako inwestor finansowy, posiada 30 proc. udziałów w konsorcjum, fundusz IFM posiada również 30 proc. i PSA International posiada 40 proc. - jest takim naszym partnerem branżowym, operacyjnym" - powiedział szef PFR.

Zaznaczył, że można liczyć na uzyskanie od PSA najwyższej klasy światowej wiedzy i kompetencji na temat tego, jak rozwijać port, a przez to wzmocnić polską infrastrukturę transportową, handlu, z korzyścią dla polskich firm zainteresowanych eksportem na cały świat.

autor: Marcin Musiał

Komentarze   

-8 Bizancjum
Nasi dzielni rządzący lekką ręką wydają kolejne miliardy z naszych podatków na "podejrzane" przedsięwzięcia rozumiem że teraz po "unarodowieniu" portu posadki prezesów, wiceprezesów i wszelkiej maści dyrektorów i kierowników dostaną pisowskie miernoty nie obdzielone jeszcze stołkami i kasą za "nicnierobienie" dojna zmiana wypatroszy dobrze do tej pory funkcjonujący podmiot a potem - choćby potop......
20 marzec 2019 : 10:30 Ciapuła Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Nienawiść zaćmiła Ci umysł...
Nie masz pojęcia o czym piszesz. Wpisz w wyszukiwarce "PSA International". Przeczytaj, może coś z tego zrozumiesz. Wiesz gdzie jest Singapur? Sprawdź. PSA kupiła 40% udziałów w DCT, bo lubi wyrzucać pieniądze w błoto. Pomyśl następnym razem, zanim zaczniesz wypisywać bzdury. Pozdrawiam.
21 marzec 2019 : 09:51 Ja Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 DCT
Widac ze brak ci wiedzy o portach i ze takie bazy kont. Zaradziaja sumy pow. 50mil euro bo każdy ruch i praca,placone jest w dolar amerykański lub euro.wiec zastanow co piszesz
21 marzec 2019 : 15:12 Pryy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 terminal
warto czasami pisac ale z glowa kolego
21 marzec 2019 : 08:15 Iwona piotr 7179 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1

Źródło: