Porty, logistyka

Luty to świetny miesiąc dla portu morskiego w Ustce. Po ponad 6 latach przerwy tylko w ciągu dwóch dni w porcie wyładowano ponad 3 tysiące ton kruszywa. Do portu zawinęły największe statki handlowe, jakie mogą wejść do Ustki. W najbliższym czasie planowane są kolejne wejścia.

Kruszywo przypłynęło do Ustki ze Szwecji i przeznaczone jest na budowę drogi wojewódzkiej 203 Ustka - Darłowo. Najpierw do portu wpłynął statek m/s "Helga" o długości prawie 80 metrów i zanurzeniu 4,2 metra. To maksymalne parametry jednostki, jaka może wejść do usteckiego portu. W ładowniach "Helgi" znalazło się 2 tysiące ton kruszywa. Wyładunek rozpoczął się o godzinie 8 rano i zakończył po godzinie 18. Kruszywo było ładowane bezpośrednio na samochody i wywożone na plac budowy w Ustce.

Następnego dnia do portu wszedł mniejszy (60 metrowy) statek m/s "Lore Prahm" z ładunkiem 1200 ton kruszywa. Tutaj wyładunek zakończył się około godziny 16:00. Statek od razu opuścił ustecki port. Kruszywo od razu trafiło na plac budowy, a firma wykonująca remont drogi już zapowiedziała kolejne zamówienia. Powrót do Ustki floty handlowej wywołał jednocześnie zainteresowanie innych firm z okolicy, które drogą morską chciałby importować i eksportować towary.

Ostatnie wyładunki towarów w usteckim porcie odbyły się w 2013 roku. Działalność handlowa portu ma duże znaczenie dla jego rozwoju. Obecnie transport morski jest jednym z najtańszych i najbardziej ekonomicznym sposobem dostarczania materiałów.

Tekst i fot.: Hubert Bierndgarski

Komentarze   

+1 Teraz już rozumiem...
dlaczego niektórzy walczą jak lwy aby nie było przekopu przez mierzeję. Pozdrawiam ruskich i niemieckich pachołków.
04 marzec 2019 : 13:44 Marek 50+ Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+7 A jak będzie w Elblągu ?
Jestem zdecydowanym zwolennikiem przekopu, choć jednocześnie jestem zdecydowanym przeciwnikiem PiS. Więc te swoje bzdury o niemiecko-ruskich pachołkach, włóż do szuflady, najlepiej do własnej. Ale tu widzimy, ze port ustecki, mający bezpośredni dostęp do morza od 2013 roku nie gościł żadnego statku. Tu nasuwa się refleksja, jak to będzie w Elblągu ?
04 marzec 2019 : 14:56 Jato Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+14 203
Proszę zwrócić uwagę że ładunek, który dostarczono do portu w Ustce jest bezpośrednio związany z remontem drogi wojewódzkiej 203. Poczekajmy do zakończenia remontu drogi i zobaczymy jak będzie wyglądała sytuacja w porcie.
04 marzec 2019 : 16:03 Raf Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+8 Pytanie
Pytanie brzmi dlaczego od 2013 roku nie było statku...?
05 marzec 2019 : 07:59 Melon Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 Flota widmo
Wszystko pojdzie na Elblag, aby pokazac ze inwestycja przekopu jest Oplacalna!?
06 marzec 2019 : 08:29 Stary Kolejarz Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 trzymam kciuki za wszystkie porty ale...
do portu zawineły 2 statki.... trudno to nazwać flotą a ilosc to 2 tys. ton. Podobnie będzie w Elblagu
06 marzec 2019 : 10:37 realista Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1