Porty, logistyka

Fracht FWO Polska, globalny operator logistyczny dla przemysłu, podsumował swoją działalność w 2018 roku. W tym czasie firma odnotowała dynamiczny wzrost w segmencie usług project cargo, rozszerzyła ofertę w zakresie organizacji dostaw ekspresowych, obsługi transportów kolejowych na Wschód, a także frachtu morskiego i dostaw na rynek amerykański. W 2019 roku Fracht FWO stawia na rozwój usług frachtowych i rozszerzenie oferty dla przemysłu.

2018 rok był kolejnym okresem dynamicznego rozwoju Fracht FWO na polskim rynku usług logistycznych. Firma, podobnie jak w ubiegłym roku, odnotowała bardzo dobre wyniki i osiągnęła dwucyfrowe wzrosty w takich obszarach działalności jak: project cargo, fracht lotniczy i spedycji drogowej, a także w dostawach ekspresowych. 

W mijającym roku, jednym z kluczowych kierunków rozwoju dla Fracht FWO była obsługa dostaw do Stanów Zjednoczonych, zarówno w imporcie jak i eksporcie (fracht morski i lotniczy). Za zaangażowanie w rozwój relacji polsko-amerykańskich operator został uhonorowany w 2018 roku Nagrodą Uznania przez Konsula Handlowego Rzeczypospolitej Polskiej w Nowym Jorku. Ważnym kierunkiem rozwoju Fracht FWO był też Wschód i obsługa krajów położonych wzdłuż Nowego Jedwabnego Szlaku. Firma wzmocniła ofertę w zakresie transportów kolejowych i drogowych głównie do/z Chin i Rosji.

W 2018 roku Fracht FWO odnotował także dynamiczny rozwój usług z zakresu project cargo – ładunków ponadgabarytowych i specjalnych, głównie dla firm z branży przemysłowej i energetycznej. Na przykład dla światowego lidera w branży przemysłowej operator organizował regularne dostawy transformatorów  do USA i krajów europejskich. Wśród innych zrealizowanych projektów wymienić można transport drogowo-morski sprzętu górniczego z Polski do Ameryki Łacińskiej, transport multimodalny (kolejowy, śródlądowy, morski, drogowy) ponad 100-tonowych transformatorów do USA, czy ekspresową dostawę drogową ładunku ponadnormatywnego w postaci 10 kombajnów zbożowych do Danii. Ciekawym przykładem jest też transport drogowy 220 tonowego zbiornika wody z Opola do Jaworzna, co ze względu na rozmiar i wagę ładunku, wiązało się z podniesieniem trakcji kolejowej oraz linii telekomunikacyjnej i energetycznej. 

W 2018 roku Grupa Fracht wzmocniła też pozycję w Afryce, dzięki przejęciu firmy Polytra, specjalizującej się w obsłudze tego rynku. Globalna sieć logistyczna Grupy Fracht rozszerzyła się o Kongo, Tanzanię, Zambię oraz RPA, a także biuro w porcie w Antwerpii, jednym z największych na świecie centrów kontenerowych i największym w Europie miejscem obsługi ładunków typu break-bulk. Obecnie Grupa Fracht posiada 98 oddziałów na 6 kontynentach. Fracht FWO Polska obsługuje takie branże jak: energetyczna, przemysł ciężki, chemiczna, automotive oraz FMCG i farmaceutyczna.

Plany Fracht FWO Polska na 2019 rok 

W 2019 roku Fracht FWO Polska planuje utrzymanie dynamicznego tempa rozwoju na poziomie dwucyfrowym.  

- Z pewnością będziemy wzmacniać nasze usługi w zakresie frachtu lotniczego, morskiego, drogowego i kolejowego. Jeśli chodzi o project cargo, to w 2019 roku stawiamy na dywersyfikację branżową, co oznacza, że będziemy rozwijać swoją ofertę nie tylko w zakresie obsługi projektów w sektorze energetycznym, przemysłowym i chemicznym, ale także petrochemicznym, infrastrukturze i budownictwie hydrotechnicznym oraz konstrukcji stalowych. Duże nadzieje wiążemy też z rozwojem projektów logistycznych na rynku agro. Oczywiście będziemy wzmacniać naszą współpracę z dotychczasowymi partnerami. Podpisaliśmy już nowe kontrakty z klientami z branży przemysłowej, które teraz przygotowujemy do realizacji w 2019 roku – zapowiada Jarosław Jankowski, business development manager, Fracht FWO Polska.  

rel (Fracht FWO Polska)

1 1 1