Porty, logistyka

Projekt pogłębienia kanału portowego wchodzi w fazę realizacji. Przebudowa nabrzeża słowackiego - to pierwszy i jednocześnie kluczowy element inwestycji, dzięki której Port w Gdyni będzie mógł obsługiwać jednostki głębokowodne.

W drodze postępowania przetargowego wyłoniona została firma STRABAG Sp. z o.o., z którą w dniu 22 listopada br. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. podpisał umowę.

W imieniu Portu Gdynia dokument podpisali wiceprezesi ZMPG S.A: Grzegorz Dyrmo oraz Piotr Nowak natomiast firmę STRABAG reprezentowali: dyrektorzy ds. technicznych i finansowych: Marcin Wróblewski oraz Janusz Semeniuk.

– Do końca 2018 roku wyłonimy wykonawców na przebudowę kolejnych nabrzeży: Norweskiego i Włoskiego. Dzięki ich zabezpieczeniu, Port Gdynia zyska niezbędną infrastrukturę portową, która będzie podstawą do wykonania projektu pogłębienia kanału portowego do głębokości 16 m. Stworzy to możliwość obsługi znacznie większych jednostek – komentuje Grzegorz Dyrmo, wiceprezes ZMPG SA.

Inwestycja realizowana jest w ramach POIiŚ 2014-2020, projektu o nazwie: „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia – etapy II i III”, nr 3.2-10.

Przebudowa Nabrzeża Słowackiego w Porcie Gdynia to przede wszystkim wykonanie na całej jego długości wynoszącej 186 m, nowej ściany nabrzeża w postaci zakotwionej palościanki. Podczas przebudowy nabrzeże Słowackie zostanie wyposażone w nowe, wyższej klasy urządzenia odbojowe oraz polery cumownicze. Zakresem podpisanej w dniu dzisiejszym umowy objęte są również roboty rozbiórkowe polegające m.in. na demontażu elementów wyposażenia, rozbiórce oczepu, nawierzchni oraz odtworzeniu ich w nowej linii przebiegu nabrzeża.

Termin realizacji przebudowy nabrzeża Słowackiego to 12 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy. Natomiast koszt przebudowy nabrzeża Słowackiego to ponad 16,5 miliona złotych brutto.

rel (Port Gdynia SA)

1