Porty, logistyka

Montaż całego systemu pomiarowego to kolejny krok w stronę pełnego wdrożenia najbezpieczniejszego mechanizmu naprowadzania statków na świecie. W ujęciu uniwersalności przeładowywanych towarów, Port Gdynia jest pierwszym w Europie portem z tego rodzaju systemem precyzyjnego wyznaczania pozycji statków z dokładnością do kilku cm.

Kolejnym etapem wdrożenia systemu będą uzgodnienia z Urzędem Morskim w Gdyni dotyczące instalacji modułu nadawczego na budynku kapitanatu w Gdyni oraz implementacja centralnego serwera sterującego.

- Jesteśmy w stanie wyznaczać nowe trendy przede wszystkim w aspekcie prawa morskiego, do tej pory funkcjonujące zapisy nie przewidują rozwiązań nawigacyjnych, które zastosujemy w naszym porcie. Stworzymy również możliwość dalszych badań nad nowoczesnymi rozwiązaniami nawigacyjnymi przez ośrodki akademickie - mówi Grzegorz Dyrmo - wiceprezes ZMPG SA.

System wspomagać będzie pilotów w realizacji najtrudniejszych operacji manewrowych na największych jednostkach, które aktualnie zawijają do portu. Po dwóch latach od wdrożenia technologii Port Gdynia będzie mógł ubiegać się o certyfikat IMO.

System oprócz najwyższej technologii i gwarancji bezpieczeństwa wpływać będzie na optymalizację procesów załadunku i rozładunku poprzez możliwość automatyzacji tych czynności. Dzięki temu praca w porcie będzie jeszcze bardziej wydajna, a pracownicy mniej obciążeni. Z wdrożonej w Porcie Gdynia technologii korzystać będą mogli również geodeci. Po przeprowadzeniu procedury zgłoszenia stacji do Głównego Geodety Kraju, sygnał może zostać udostępniony również do pomiarów lądowych.

rel (Port Gdynia SA)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9877 4.0683
EUR 4.2675 4.3537
CHF 4.3848 4.4734
GBP 4.9599 5.0601

Newsletter