Porty, logistyka

W dniach 12-13 września członkowie zarządu ZMPG SA Grzegorz Dyrmo i Piotr Nowak uczestniczyli w serii spotkań roboczych w Porcie Antwerpia. Dyskutowano o warunkach technicznych i finansowo-prawnych rozbudowy portów europejskich. Duże zainteresowanie rozbudową Portu Gdynia wyrazili zarówno operatorzy terminali kontenerowych, jak i podmioty z branży hydrotechnicznej.

- Współpraca z Antwerpią jest dla nas szczególnie cenna, ze względu na wyjątkowe doświadczenie tego portu w pracach hydrotechnicznych. Planujemy kolejne wizyty robocze kadry technicznej ZMPG SA w celu wymiany doświadczeń w zakresie modernizacji nabrzeży oraz pogłębiania portu wewnętrznego, a także budowy portu zewnętrznego – powiedział Grzegorz Dyrmo, wiceprezes zarządu.

W Antwerpii znajduje się największy terminal kontenerowy w Europie - MSC PSA European Terminal (MPET), który działa w oparciu o 50-letnią koncesję. Jest to przykład dobrej współpracy wiodących przedsiębiorstw z branży. Terminal posiada zdolność przeładunkową 9 mln TEU, dysponuje głębokością 17 m, a jego powierzchnia to 240 hektarów. Długość nabrzeży - 3 700 m. Terminal wyposażony jest w 41 nowoczesnych urządzeń przeładunkowych obsługujących do 25 rzędów kontenerów oraz 200 wozów bramowych podsiębiernych. Terminal wykorzystuje zaawansowany system PCS (Crismon Logic) oraz planuje automatyzację operacji przeładunkowych. Warto wspomnieć, że port zewnętrzny w Gdyni ma mieć zdolność przeładunkową 2,5 mln TEU oraz dysponować nabrzeżem o długości 2 000 m.

rel (Port Gdynia SA)

1 1 1 1