Porty, logistyka

W ostatnich dniach Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA podpisał umowę z firmą Lotus na roboty termoizolacyjne związane z przebudową pomieszczeń oraz instalacji sanitarnej w budynku Magazynowym H przy ul. Polskiej 17 w Gdyni. Wartość kontraktu opiewa na 7 mln PLN., a termin zakończenia prac określono na pierwszy kwartał 2020 roku. Obiekt ten jest jedną z pereł architektonicznych budowli przemysłowych 30-lecia międzywojennego.

Został wybudowany w 1932 roku i jako zabytek podlega ochronie konserwatorskiej. W związku z tym wszystkie prace realizowane będą w uzgodnieniu i na podstawie decyzji wydanej przez Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Jest to pięciokondygnacyjny, nie podpiwniczony obiekt o konstrukcji ramowej, żelbetowej, wypełnionej cegłą pełną. - Ze szczególną starannością dbamy o zabytkową portową infrastrukturę, którą adaptujemy do potrzeb i wyzwań XXI wieku – mówi Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA. – To kolejny przykład konsekwentnej realizacji przez Zarząd Portu określonych celów – z wielką rozwagą podchodzimy do każdego projektu. Staramy się realizować życzenia naszych klientów i dokładamy wszelkich starań, aby byli oni zadowoleni z jakości naszych usług.

Obecnie w magazynie prowadzi się usługi przeładunkowe ładunków zjednostkowanych, klasycznej drobnicy i ładunków ponadgabarytowych oraz paletyzowanie, znakowanie i świadczenie innych usług dla towarów handlu zagranicznego i tranzytu drogą morską - jednym słowem kompleksową obsługę tego typu towarów. W obiekcie znajdują się również pomieszczenia biurowe i socjalne.

W ramach inwestycji przewidziano przebudowę istniejących pomieszczeń sanitarnych w celu podwyższenia standardu higienicznego dla użytkowników obiektów oraz dostosowania ich do obowiązujących warunków technicznych oraz przebudowy instalacji wodociągowo-kanalizacyjnej, c.o. i wentylacyjnych we wszystkich pomieszczeniach. Zostanie również wykonana wymiana okien w całym budynku oraz szereg prac izolacyjnych, dla zapewnienia odpowiedniej efektywności cieplnej obiektu. Warto podkreślić, że stosowane technologie zapewniają już dziś utrzymanie parametrów izolacyjnych obowiązujących od 2021 r.

Z uwagi na konieczność zapewnienia ciągłej eksploatacji budynku roboty będą realizowane w sposób etapowy. Jednym z naczelnych założeń prowadzonej inwestycji jest zachowanie zabytkowego charakteru tego wyjątkowego magazynu.

rel (Port Gdynia)

Komentarze   

+1 Błąd w artykule
Nie 30-lecia międzywojenego, a lat 30. 20-lecia.
06 lipiec 2018 : 13:41 BK Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1