Porty, logistyka

Przygotowania do budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną idą zgodnie z przyjętym przez rząd programem - mówi w wywiadzie dla wtorkowej "Rzeczpospolitej" minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. Minister nie boi się mizernego zainteresowania kanałem.

Minister pytany o to, na jakim etapie są przygotowania do budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną stwierdził, że "na takim, jak to zostało przyjęte w rządowym programie".

"Założyliśmy, że na koniec tego roku rozpoczną się prace budowlane. Jest już na ukończeniu raport oddziaływania na środowisko. Istotne jest dla nas, aby uzyskać pozytywną decyzję Regionalnych Dyrekcji Ochrony Środowiska. Chcemy, żeby ta inwestycja odbyła się zgodnie nie tylko z polskimi normami, ale również dyrektywami unijnymi" - powiedział gazecie.

Minister pytany, czy inwestycji nie grozi opóźnienie odparł, że "jesteśmy w czasie". "Wykonawca wyłoniony w ramach przetargu wywiązuje się na bieżąco ze zobowiązań projektowych. Inwestycja podzielona jest na dwie części. Po zaprojektowaniu odbędzie się przetarg budowlany" - mówi w wywiadzie dla "Rz".

Minister spodziewa się, że przeładunek w porcie w Elblągu wzrośnie do 1 mln ton rocznie, a w przeciągu dekady osiągnie 10 mln ton.

Gróbarczyk został zapytany także, czy nie boi się mizernego zainteresowania kanałem. "Nie. Już dzisiaj widać, że ten ruch jest w sposób sztuczny hamowany przez Cieśninę Pilawską. Jest to zaplecze dla portów trójmiejskich. Za chwilę będziemy mieć 3 mln kontenerów w porcie gdańskim. Możemy już założyć, że Trójmiasto będzie zakorkowane"- wyjaśnił.

Komentarze   

-3 cisza przed burzą?
Grinpiz przyczaił się i zbiera siły.Odpuszcza sobie zrzut ściekow do rzeki oraz liczne pożary składowisk śmieci i dopiero pokaże lwi pazur gdy UM przystąpi do realizacji przekopu przez Mierzeję.
30 maj 2018 : 04:56 hihi Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+12 Cuda
Minister spodziewa się, że przeładunek w porcie w Elblągu wzrośnie do 1 mln ton rocznie, a w przeciągu dekady osiągnie 10 mln ton.

Obecnie (2017) 0.1 mln ton. Cuda.
30 maj 2018 : 08:29 Krzysztof Dumara Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 0.1 mln ton
i na dodatek to tylko i wyłącznie węgiel przywożony barkami z Kaliningradu, bo nic innego tam nie wpłynie, pisowska propaganda w swej bezczelności i głupocie przebija prl-owską
21 czerwiec 2018 : 17:19 matbosman Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 Bez granic
Glupota PiS jest jak milosierdzie boskie - bezgraniczna. Koszt przekopu i ciaglego poglebiania przejscia do Elblaga nigdy nie pokryje zyskow z wyladunkow w tym niby "porcie morskim". Lobbysci z Elblaga kolesie Kaczynskich pakuje podatnikow w kolejna afere typu lotnisko Radom. Port bedzie stal pusty a za to zniszcza najwiekszy w Europie polnocnej rezerwat ptakow i ryb na Zalewie Wislanym. Chcac zarobic propagujmy turystyke w tym rejonie a nie wyrzucanie pieniedzy w bloto.
A wszystko po to zeby nazwac ta inwestycje imieniem sp sprawcy katastrofy smolenskiej. Zenada!
31 maj 2018 : 06:26 Zdzislaw Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1

Źródło: