Porty, logistyka

W celu dostosowania parametrów infrastruktury kolejowej do wymogów sieci TEN-T PKP Polskie Linie Kolejowe SA sukcesywnie realizują projekt pn. „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni”. 

8 maja 2018 r. ogłoszono przetarg na realizację prac budowlanych na Stacji Gdynia Port. Inwestycja przewiduje gruntowną przebudowę stacji kolejowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w tym wymianę nawierzchni kolejowej z podtorzem i odwodnieniem. Obejmuje ona łącznie teren 70 hektarów, 130 kilometrów torów kolejowych wraz z 355 rozjazdami i przejazdami kolejowo-drogowymi na odcinkach 6 linii kolejowych.

Zakres prac obejmować będzie także instalację urządzeń i systemów telekomunikacyjnych, sieci trakcyjnej wraz z zasilaniem oraz budowę obiektów inżynieryjnych i kubaturowych. Ponadto, budowa Lokalnego Centrum Sterowania Gdynia Port zapewni sprawniejszy ruch pociągów. W efekcie prac wzrośnie punktualność przejazdów i szybkość obsługi kolejowej terminali portowych.

- Cieszy nas konsekwencja Polskich Linii Kolejowych SA w realizacji tego niezwykle ważnego przedsięwzięcia – podkreśla Adam Meller Prezes Zarządu Morskiego Portu w Gdynia SA. – Przebudowana i zmodernizowana Stacja Gdynia Port jest kluczowa dla funkcjonowania portu jak i dla bieżącej działalności przeładunkowej naszych klientów. Terminale kontenerowe zwiększają udział kolei w obsłudze ładunków skonteneryzowanych, Morski Terminal Masowy Gdynia aż w 70 procentach realizuje obsługę dzięki przewozom kolejowym. Inwestycja PKP PLK to także ważny projekt warunkujący powodzenie budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni.

PKP PLK SA czeka na oferty do 20 czerwca br. Przewiduje się duże zainteresowanie potencjalnych wykonawców, ponieważ skala inwestycji jak i szacunkowa wartość zamówienia jest pokaźna i opiewa na ponad 900 mln złotych.

Do 2020 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zamierzają zrealizować program portowy, który obejmuje porty morskie w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu. Sprawniejszy przewóz towarów ze Śląska do trójmiejskich portów będzie możliwy także dzięki modernizacji, za ponad 2 mld zł, Magistrali Węglowej na odcinku Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Zduńska Wola Karsznice. Kolejne inwestycje na trasie Bydgoszcz – Trójmiasto, o przewidywanej wartości ok. 4 mld zł, zwiększą przepustowość linii, skrócą czas przewozu ładunków i zwiększą konkurencyjność przewozów towarowych.

rel (Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA)

1 1 1

Ostatnie ankiety