Porty, logistyka

W dniu 20 marca został ogłoszony przetarg na wykonawcę przebudowy układu komunikacyjnego w obrębie Ofiar Grudnia ’70.

Budowa dodatkowego pasa ruchu w lewo wraz z wydłużeniem już istniejącego pasa ruchu w lewo z ul. Janka Wiśniewskiego, utworzenie dodatkowego pasa ruchu w prawo z al. Solidarności, wydłużenie pasów relacji na prawo na wylocie z ul. Polskiej - to przewidziane do realizacji dla Portu Gdynia zadania wynikające z kolejnego etapu realizacji projektu inwestycyjnego dotyczącego powstania zlokalizowanego przy Nabrzeżu Polskim nowego publicznego terminalu promowego.

Poczynione przez Port Gdynia inwestycje w infrastrukturę drogową miasta w znacznym stopniu usprawnią ruch w powyższej lokalizacji oraz wpłyną na skrócenie czasu oczekiwania i przejazdu pojazdów w rejonie Węzła Ofiar Grudnia ’70. Wybudowanie dodatkowych pasów ruchu dla lewoskrętu i prawoskrętu  wyeliminuje problem blokowania pasów ruchu na wprost. Wdrożenie nowego systemu sygnalizacji świetlnej znacząco wpłynie na płynność ruchu, ponieważ sam proces optymalizacji planów sygnalizacji świetlnej został opracowany w oparciu o analizy przy zadanych potokach ruchu, dla których wydajność (straty czasu, długość kolejek, przepustowość skrzyżowania) jest najkorzystniejsza. Dodatkowo poprowadzona zostanie trasa pieszo-rowerowa na odcinku od Węzła Ofiar Grudnia 70 do ronda Karlskrona po istniejącej infrastrukturze, która połączy Węzeł Ofiar Grudnia ’70 z istniejącym już fragmentem ścieżki rowerowej sięgającej Muzeum Emigracji w Gdyni.

Rozpoczęcie prac budowlanych przewidywane jest w trzecim kwartale 2018 roku.

rel (Port Gdynia SA)

1 1 1 1