Porty, logistyka

W styczniu Port Gdańsk zanotował rekordowe wyniki w przeładunkach prawie wszystkich grup ładunkowych. Szczególnie wysokie wartości odnotowano w grupie paliw, drobnicy oraz węgla.

Styczniowy przeładunek osiągnął wynik na poziomie 4 188 663 ton, czyli o 38,2% więcej niż w styczniu 2017 roku. To już trzeci miesiąc z rzędu, w którym przekroczono 4 mln ton towarów. 

Większość, bo aż 68% obsłużonych towarów występuje w relacji importowej. Najwyższy wzrost przeładunków Port Gdańsk notuje w grupie drobnicy. W minionym miesiącu obroty w tym obszarze wyniosły 1 812 680 ton, czyli aż o 41,6% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Ogromny wpływ na końcowy rezultat ma drobnica skonteneryzowana stanowiąca prawie 95% przeładunków drobnicowych. Dzięki kontynuacji wzrostowego trendu w obsłudze kontenerów Port Gdańsk coraz bardziej zmniejsza dystans do prowadzącego w rankingach na Bałtyku St. Petersburga.

Wysoki wzrost zanotowano również w grupach paliw i węgla. Styczniowy przeładunek paliw  przyniósł blisko 14% skoku w stosunku do stycznia ubiegłego roku. Aż o 223% wyższy niż w 2017 roku okazał się wynik przeładowanego węgla.

Bez wątpienia na świetne rezultaty przeładunków mają też wpływ inne grupy ładunkowe, na przykład inne masowe. Dominujący udział w tej grupie miały kruszywa (z 81% wzrostem w porównaniu do roku ubiegłego) oraz nawozy - z wynikiem o 84% wyższym niż w analogicznym okresie.

- Nowy rok zaczął się w Porcie Gdańsk mocnym akcentem. Mamy nadzieję, że ta dynamika wzrostu się utrzyma i regularnie wspólnie z naszymi kontrahentami będziemy świętować kolejne rekordy. Jest to niewątpliwie wynik dobrze obranego kierunku rozwoju portu – mówi Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Na uwagę zasługuje też przeładunek w grupie drewno, który z miesiąca na miesiąc się powiększa. Pierwsze przeładunki w tej grupie - z wynikiem 2 555 ton - obsłużono w grudniu ubiegłego roku. Styczeń natomiast zakończył się rezultatem 12 500 ton.

rel (ZMPG SA)

Komentarze   

+3 W tym roku musicie przewalić
Litewską Kłajpedę ,która znów więcej przeładowała od Gdańska o ponad 2mln ton ,nie może być tak ,że tak małe państwo jak Litwa ma port ,który od wielu lat wyprzedza Gdańsk .
15 luty 2018 : 18:08 taka prawda Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 .
Kłajpeda to właściwie port Białorusi a i rosyjski tranzyt obsługuje jak i Ryga oraz Tallin. A tak w ogóle ma ktoś link do danych przeładunków na Bałtyku za 2017r. bo nie mogę znaleźć?
16 luty 2018 : 10:27 Maciek o Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1

Ostatnie ankiety