Porty, logistyka

- Transport wodny śródlądowy nie powinien być prezentowany jako konkurencyjny w porównaniu do transportu kolejowego - komentuje dla portalu "RynekInfrastruktury.pl" Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Resort postrzega obie formy jako szansę na zmniejszenie uciążliwości transportu drogowego.

Sieć inter- i multimodalna

- W momencie, gdy żegluga śródlądowa przejęłaby część transportu wielkogabarytowego i transport ciężkich ładunków, znacząco mogłyby się zmniejszyć się środki pieniężne wydawane na remonty i modernizację dróg. Celem jest budowa sieci inter- i multimodalnej, która pozwoli na weryfikację najkorzystniejszej trasy przewozu - komentuje resort gospodarki morskiej.

Zgodnie z postanowieniami zawartymi w Białej Księdze Transportu, czyli strategii Unii Europejskiej dotyczącej rozwoju transportu, do 2030 r. 30% drogowego transportu towarów na odległość większą niż 300 km należy przenieść na inne środki transportu, np. kolej lub transport wodny, zaś do 2050 r. powinno to być ponad 50% tego typu transportu.

Więcej >>>

RynekInfrastruktury.pl

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.684 3.7584
EUR 4.2325 4.3181
CHF 4.5066 4.5976
GBP 4.9518 5.0518