Porty, logistyka

Ponad 30 milionów unijnego dofinansowania Mostu Brdowskiego plus odsetki do zwrotu? Jest takie zagrożenie, jeżeli nie będą mogli z niego korzystać wszyscy.

Pracownicy Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia wciąż pływają promami, mimo że obok stoi gotowa przeprawa. Marszałek województwa zachodniopomorskiego wezwał inwestora - firmę Mars Most Brdowski - do złożenia wyjaśnień.

Olgierd Geblewicz przypomina, że połączenie miało być dostępne za darmo dla każdego. Było to warunkiem udzielenia 85-procentowego dofinansowania inwestycji. Teraz marszałek chce udostępnienia przeprawy dla wszystkich i zapowiada kontrolę.

Most Brdowski został otwarty pod koniec sierpnia. Dwustumetrowa przeprawa połączyła Wyspę Gryfia z lądem w okolicach ulicy Ludowej w Szczecinie. Gryfia jest terenem budowy. Powstaje na niej fabryka fundamentów dla morskich elektrowni wiatrowych. Stocznia nie porozumiała się w sprawie przejazdu z budującą ją spółką Bilfinger Mars Offshore.

Most jest dostępny dla wszystkich, jednak zaraz za przeprawą znajduje się brama wjazdowa do firmy budującej fabrykę fundamentów dla morskich elektrowni wiatrowych. Spółka ta uniemożliwia przejazd przez swój teren pracownikom Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia do swojego zakładu.

Fot.: Piotr B. Stareńczak 

+4 Bereza Szczecińska
Przed wojną na tego typu mafie jak Marsjanie i tego typu osobników to była wybudowana Bereza Kartuska. Obecnie mocno krytykowana, ale jak opisywana powyżej rzeczywistość pokazuje, to nie był wcale taki głupi pomysł i chyba warto do niego wrócić po wyborach :-)))). Właśnie tego typu inwestycja jest chyba najbardziej potrzebna w tej wiosce z tramwajami i to nie tylko dla Marsjan, ale i innych kombinatorów i złodziejaszków, co rozłożyli lub kończą rozkładanie wielu dojnych firm-krów w tym mieście (państwowi armatorzy, stocznie, port i inne), co to jeszcze ciągną i opłacają. Zresztą jak mówi stare przysłowie, które ostatni DAWN raczej zna "kto oddaje i zabiera ten się w piekle poniewiera" i burger mu napewno pokaże środkowy palec :-))). Widać po tym ich postępowaniu że leją z góry sikiem falistym na niego i Marsjan. Afera w melioracji 150 mln wartość przetargów, burger 150 mln państwowej dotacji, to samo dla niego most za 30 mln i TAKI SYF, a on sobie jeszcze na tym PR robi przed wyborami, żeby się do koryta dostać, że on tu kontroluje i pod lupe to weźmie ! TO JEST TUPET ! Burger z tym mostem "nur fur Deutsche" za naszą kasę to się zachowuje jak rzesza w swoich koloniach Namibii. Tak spychają stocznie do wody, jak tamte plemiona na pustynie żeby zdechły z głodu i pragnienia. PODPALIĆ IM TE SZOPY A STRAŻ WYSŁAĆ NA BIWAK !!! Przecież to państwo istnieje tylko teoretycznie, jak mówił jeden minister MSWiA ! Do pierwszych aresztowań Marsjan pozostało już tylko 2 miesiące !!!! :-)))))
10 wrzesień 2015 : 22:05 FIWW | Zgłoś
+4 Czy?
Czy tylko dofinansowanie dostała spółka , zresztą też pod skrzydłami Marsa , nie
Dotacje od marszałka i to wielokrotnie większą , bo 95 mln dostała spółka budująca wspomnianą fabrykę i to nie była jedyną dotacja bo ministerstwo bodajże skarbu dało jeszcze większą dotacje 135 mln plus dotacje do szkoleń przyszłych pracowników plus dotacje do przebudowy dwóch linii wysokiego napięcia , które przeszkadzają w transporcie gotowych elementow drogą morską.
Także sądzę że tu jest adresat gróźb marszałka województwa gdyż z informacji ogólnej wiadomo że każdy kto zechce może sobie przejść po moście ale tylko do bramy BMO i stop .
Pozostaje kwestia utrzymania mostu w sprawności technicznej i dróg dojazdowych do poszczególnych zakładów położonych na wyspie .
BMO posiadające status SSE rządzi na wyspie jakby to oni byli właścicielami całości.
I tu zadaniem P.Gemblewicza jest odpowiednie ustawienie władz BMO i Marsa zwłaszcza że przewodniczący rady nadzorczej Msr gryfii zasiada też we władzach BMO i jest przedstawicielem Marsa , i jego działania są kluczowe do rozstrzygnięcia sporu komunikacyjnego pod groźbą cofnięcia dotacji dla BMO.
Szczecin dorobił się następnej dziury budżetowej jako wlasciciel nowego mostu.
Bo przeciętnemu mieszkańcowi miasta ten most jest potrzebny jak dziura w majtkach a płacić musi że swoich podatków na utrzymanie.
Ale coś musi być skoro BMO jest pod ochroną!.
Całej tej sprawie powinien przyjrzeć się NIK i CBA .
11 wrzesień 2015 : 15:17 Filip z konopi | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9983 4.0791
EUR 4.2806 4.367
CHF 4.3691 4.4573
GBP 5.0068 5.108

Newsletter