Porty, logistyka

Firma Kalmar, która jest częścią koncernu Cargotec, otrzymała kolejne zamówienie na dostawę nowoczesnych bezemisyjnych, czyli przyjaznych środowisku, suwnic placowych RTG (zero emission rubber-tyred gantry cranes) do Gdynia Container Terminal (GCT).

Obecnie zakontraktowano 5 takich suwnic z terminem dostawy na grudzień 2015. Podpisany kontrakt jest to rozszerzenie współpracy na podstawie której Kalmar na początku br. dostarczyło już GTC dwa takie urządzenia.

Zamówione suwnice to wersja o nazwie E-One2 Zero Emission RTG, o udźwigu 41 ton. Będą one mogły obsłużyć do sześciu rzędów kontenerów ułożonych w 6 warstw. Ten typ suwnic posiada napęd elektryczny, dzięki czemu suwnice potrzebują o wiele rzadszej obsługi technicznej niż tradycyjne suwnice napędzane silnikami diesla, co sprawia że są one tańsze w utrzymaniu i mają dłuższy resurs techniczny.

Warto wspomnieć, że zamówienie związane jest z ekspansją GCT na nowe tereny przyległe do obecnego terminalu. W marcu 2015 zgodnie z założeniami ma zakończyć się projekt "Zagospodarowanie rejonu Nabrzeża Bułgarskiego w Porcie Gdynia", który obejmuje budowę brakujących odcinków nabrzeży Bułgarskiego i "zamykającego", dróg i placów manewrowo-składowych wraz z infrastrukturą nadziemną i podziemną oraz makroniwelację (z wymianą gruntu) terenu.

JB / rel (Cargotec)

Specyfikacja E-One2

1 1 1 1