Contargo, niemiecki operator przewozów barkami towarów w kontenerach i Team Lines Deutschland, operator morskich przewozów kontenerów z hubów do mniejszych portów (usługa feeder’owa), wprowadziły dodatkowe opłaty za obsługę towarów odbieranych lub nadawanych w Rotterdamie.
Powodem są opóźnienia w pracy terminali kontenerowych w tym porcie, z powodu nadmiernego przeciążenia.
Jak powiedział przedstawiciel Contargo, od połowy kwietnia jego flota coraz dłużej oczekuje w porcie na obsługę ponad niedawny czas 50-90 godzin, a łącznie okres oczekiwania wzrósł w ciągu dwóch miesięcy o 1/3.
W wyniku przeciążenia (kongestii) portu, Contargo od 1 sierpnia będzie naliczał dodatkowo 15 euro (20,2 USD) za każdy kontener.
Dopłaty te Contargo ma początkowo stosować tylko w sierpniu. Klienci operatora mogą ich uniknąć, jeżeli zarezerwują na przyszły miesiąc jego usługi. Spółka przypomina, że latem ujawniają się wąskie gardła także w porcie w Antwerpii.
Team Lines oświadczył natomiast, że wprowadzi dopłaty w wysokości 75 euro/TEU (kontener dwudziestostopowy) dla wszystkich statków przyjeżdżających i wyjeżdżających z terminali ECT Delta i ECT Euromax w Rotterdamie. Ma to być rekompensata operatora za dodatkowo ponoszone koszty z powodu przeciążenia tych terminali.
Jak przypomina LloydsLoadinglist, Team Lines już wcześniej zgłaszał zastrzeżenia do pogorszenia pracy Container Terminal Burchardkai w porcie Hamburg. Z tego powodu, był zmuszony do rozładunku w „alternatywnych portach.” W odpowiedzi na te uwagi, zarząd HH poinformował, że stworzy dodatkowe 50 miejsc pracy w CTB.
