Porty, logistyka

Dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie, Andrzej Borowiec, podpisał w tym tygodniu umowy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych o dofinansowanie kolejnych projektów, które zrealizujemy dzięki środkom z Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Są to projekty: „Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m – prace przygotowawcze” (umowa nr POIS.07.02.00-00-029/13-00) oraz „Modernizacja infrastruktury zapewniającej dostęp do portów w Świnoujściu i Szczecinie – oznakowanie nawigacyjne” (umowa nr POIS.07.02.00-00-028/13-00).

W ramach projektu „Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m – prace przygotowawcze” zostaną wykonane opracowania główne, tj. studium wykonalności dla inwestycji „Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m”, raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i obszary Natura 2000 oraz opracowania pomocnicze: wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia wraz z kartą informacyjną oraz wnioskiem o ustalenie zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, teoretyczny (matematyczny) model toru wodnego Świnoujście - Szczecin, analiza nawigacyjna, raport z pobrania i zbadania próbek z dna toru wodnego, koncepcja techniczno-ekonomiczna budowy umocnień brzegowych w trzech wariantach oraz wariantowa koncepcja gospodarowania urobkiem pogłębiarskim.

W wyniku przeprowadzonej w ramach studium wykonalności analizy wariantów rozwiązań technicznych, techniczno-organizacyjnych realizacji projektu oraz lokalizacji i rodzaju konstrukcji umocnień, zostanie przyjęte rozwiązanie optymalne, stanowiące podstawę do opracowania dokumentacji projektowej. Ponadto, celem opracowania studium będzie uzyskanie potwierdzenia technicznej i ekonomicznej celowości realizacji inwestycji „Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m”, której przedmiotem będą prace budowlane związane z umocnieniami brzegowymi, zagospodarowaniem urobku pogłębiarskiego (budowa nowych pól, rozbudowa istniejących pól refulacyjnych), przystosowaniem istniejącego oznakowania nawigacyjnego do nowej geometrii toru oraz pogłębieniem toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m.

Zakres projektu „Modernizacja infrastruktury zapewniającej dostęp do portów w Świnoujściu i Szczecinie - oznakowanie nawigacyjne" obejmuje:
- modernizację zasilania stałych znaków nawigacyjnych (staw), polegającą na wyposażeniu 38 znaków w generatory wiatrowe małej mocy i 10 w zasilanie hybrydowe,
- wymianę i zakup 93 sztuk pływającego oznakowania nawigacyjnego (pław) z pełnym wyposażeniem oraz zakup stacji RTK z odbiornikami,
- rozbudowę systemu monitorowania, kontroli i synchronizacji świateł znaków nawigacyjnych oraz włączenie istniejących 123 znaków stałych i 68 nowych pław w ten system (do systemu nie będą włączone ze względów technicznych pławy lodowe), rozbudowę Systemu Informacji Przestrzennej, modernizację 2 pomieszczeń serwerowni, rozbudowę akumulatorowi w Bazie Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie, a także szkolenia pracowników.

Termin zakończenia obydwu projektów to 31 grudnia 2015 roku.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9359 4.0155
EUR 4.267 4.3532
CHF 4.3583 4.4463
GBP 4.9726 5.073

Newsletter