27 maja w Porcie Gdynia otwarty zostanie magazyn wysokiego składowania o powierzchni 18 tys. m kwadratowych.
Magazyn, usytuowany w sąsiedztwie obu gdyńskich terminali kontenerowych (BCT i GCT), jest przystosowany do prowadzenia usług logistycznych związanych z przyjmowaniem, kompletacją, składowaniem i dystrybucją towarów drobnicowych wysoko przetworzonych w opakowaniach, z wyłączeniem kontenerów niebezpiecznych.
Otwarcie tego magazynu jest elementem „centrum logistycznego” powstającego na terenie Portu Gdynia. W jego skład wchodzić będą także m.in. dwa magazyny zbożowe. Budowa magazynów zbożowych ma związek z faktem, że zboże jest obecnie drugą największą grupą towarów przeładowywanych w Porcie Gdynia (w I kwartale 2014 r. – 633 tys. ton, czyli 13,8 proc. wszystkich przeładunków), po drobnicy (3006 tys. ton; 65,4 proc.). Władze Portu Gdynia mają wstępnie w planach budowę kolejnego magazynu wysokiego składowania.
Oprócz tego, w Porcie Gdynia przebudowywane jest obecnie Nabrzeże Szwedzkie (szczególnie obciążone jeśli chodzi o przeładunki węgla i śruty), budowane jest także nowe Nabrzeże Bułgarskie. Jego oddanie planowane jest na kwiecień 2015 r., ale prawdopodobnie będzie ono gotowe wcześniej. Na ukończeniu jest przebudowa terminalu ro-ro, do końca 2015 r. przebudowane zostanie Nabrzeże Rumuńskie. Projektowany jest też nowy terminal promowy, który będzie zlokalizowany na Nabrzeżu Polskim. Pozwoli on na cumowanie promów o długości 240 m. Łącznie inwestycje zaplanowane w gdyńskim porcie w perspektywie lat 2014-16 warte są 700 mln zł.
