Porty, logistyka

Szczecin będzie miał nowe nabrzeże przeładunkowe. Jest ono potrzebne belgijskiej firmie Teleyard, która buduje fabrykę konstrukcji stalowych na Skolwinie.

W nowym zakładzie będą powstawać m.in. elementy wyposażenia statków czy dźwigi.

- Dlatego potrzebne jest nabrzeże, które umożliwi nam transport tych wielkich konstrukcji drogą morską - tłumaczy przedstawiciel spółki, Paweł Wagner i dodaje, że właśnie dlatego fabryka powstaje w Szczecinie, bo tu jest dostęp do wody. - Dzięki temu produkty można eksportować na cały świat.

Ile będzie kosztowało nowe nabrzeże? To się okaże, bo na razie trwają prace projektowe.

- Głębokość dna przy nabrzeżu będzie wynosiła 11 metrów. To tyle, ile ma tor wodny. Liczymy też na to, że zostanie on pogłębiony, abyśmy mogli przyjmować większe statki - dodaje Wagner.

Już dziś wiele konstrukcji stalowych jest eksportowanych ze Szczecina drogą wodną. Przykładem są przęsła mostu, które były montowane na szczecińskim Gocławiu, a które trafiły do Szwecji albo wielkie urządzenia załadowcze, które popłynęły do Holandii. 

Grzegorz Gibas

 

1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter