DCT Gdańsk otrzymał siedem wniosków o dopuszczenie do przetargu na zaprojektowanie i budowę nowego nabrzeża wraz z przyległymi placami składowymi na terenie Portu Gdańsk. Wśród nich znajdują się m.in. Hyundai Engineering & Construction, Strabag, a także konsorcja z Budimeksem i Bilfingerem.
W zakres zamówienia wchodzi m.in. projektowanie i roboty budowlane związane z pogłębianiem i odzyskiwaniem lądu, budową nabrzeża głębokowodnego przylegającego do istniejącego nabrzeża głębokowodnego, a także nowych placów składowych przyległych do nowego nabrzeża i funkcjonalnie połączonych z istniejącą infrastrukturą terminalu DCT Gdańsk.
Przetarg jest prowadzony poza procedurą zamówień publicznych. Jak podał inwestor, terminy realizacji będą wynikały z ofert złożonych przez zakwalifikowanych uczestników przetargu (maksymalnie pięciu) drugim etapie postępowania.
Jednocześnie zamawiający wstępnie szacuje, że inwestycja powinna zostać oddana do użytku nie później niż w wrześniu 2016 r. DCT Gdańska nie wyklucza, że przedsięwzięcie będzie w przyszłości współfinansowane ze środków UE.
Poniżej pełna lista złożonych wniosków:
1. Hyundai Engineering & Construction (Korea Południowa)
2. Konsorcjum: Strabag, Ed. Zueblin (grupa Strabag)
3. Konsorcjum: OHL (Hiszpania), Sociedad Anónima Trabajos y Obras - SATO (Hiszpania), Soletanche Bachy International (Francja)
4. N.V Besix (Belgia)
5. Konsorcjum: Per Aarsleff (Dania), Budimex, Dredging International (Belgia)
6. Konsorcjum: Bilfinger Construction (Niemcy), Bilfinger Infrastructure, Van Oord Dredging and Marine Contractors (Holandia), Przedsiębiorstwo Robot Czerpalnych i Podwodnych z Gdańska, Korporacja Budowlana Doraco z Gdańska
7. Boskalis International (Holandia)
Właścicielem DCT Gdańsk jest Gdansk Port Holdings Sarl. DCT jest największym polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu.
Terminal DCT, zlokalizowany w Porcie Gdańskim, jest najbardziej wysuniętym na wschód terminalem w zasięgu portów Gdańsk - Le Havre.
Roczna przepustowość terminala to 1,25 mln TEU, a roczna przepustowość bocznicy kolejowej wynosi 0,76 mln TEU. Terminal dysponuje nabrzeżem o długości 650 m z głębokością do 16,5 m, a także 4 km bocznicy kolejowej, 26 tys. TEU powierzchni składowej. Całkowita powierzchnia DCT Gdańsk to 44 ha.