Porty, logistyka

Olgierd Geblewicz, marszałek woj. zachodniopomorskiego, wysoko ocenia kompetencje Zbigniewa Miklewicza, dotychczasowego Skarbnika Województwa Zachodniopomorskiego, który przed kilkoma dniami wygrał konkurs na prezesa Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Z kolei europoseł SLD Bogusław Liberadzki ocenia, że prezesura Miklewicza może przypaść na okres dynamicznego rozwoju portu.

Miklewicz, wybrany we wtorek prezesem ZMPSiŚ, jest od 2011 r. wojewódzkim skarbnikiem, wcześniej był m.in. prezesem Zakładów Chemicznych Police. Pracę w ZMPSiŚ rozpocznie za dwa tygodnie. Jego nominacja kończy się 3-miesięczny wakat na stanowisku prezesa, który nastąpił w wyniku podania się do dymisji Ryszarda Warzochy. Przyczyną rezygnacji, którą złożył Warzocha był fakt posiadania przez niego 16% udziałów w warszawskiej spółce medycznej (zgodnie z prawem, nie mógł mieć więcej niż 10% udziałów). Dymisję złożył niedługo przed posiedzeniem Rady Nadzorczej ZMPSiŚ, podczas której, na wniosek przedstawicieli Skarbu Państwa, miano go odwołać.

– Pana Zbigniewa Miklewicza cechuje pełen zawodowy profesjonalizm o czym świadczy właściwy stan finansów Województwa Zachodniopomorskiego. Jest to osoba o wysokich kompetencjach finansowych i zarządczych – powiedział portalowi rynekinfrastruktury.pl marszałek województwa Olgierd Geblewicz, uchylając się jednocześnie od oceny priorytetów działań nowego prezesa.

Prof. Bogusław Liberadzki, były minister transportu i gospodarki morskiej, w obecnie poseł SLD do Parlamentu Europejskiego z okręgu obejmującego woj. zachodniopomorskie i lubuskie, zwraca z kolei uwagę w rozmowie z naszym portalem, że kompleks portowy Szczecin/Świnoujście ma w najbliższych latach bardzo rozległe perspektywy rozwoju. Liberadzki zwraca jednocześnie uwagę, że kluczową sprawą dla rozwoju portów jest pogłębienie toru wodnego Szczecin – Świnoujście do 12,5 m, o co od lat zabiegają zachodniopomorscy politycy i przedstawiciele świata biznesu.

– Spółka ma bardzo duże szanse wzrostu, zwłaszcza kiedy zbudowana zostanie droga S-3 oraz zmodernizowane zostaną połączenia kolejowe: zarówno „Nadodrzanka”, jak i linia Szczecin-Poznań-Wrocław. Duże znaczenie mogą mieć też inwestycje na Odrze, podnoszące jej parametry jako drogi żeglownej. Konkurencja ze strony innych portów jest znana, dlatego trzeba portom Szczecina i Świnoujścia dać porównywalne warunki rozwoju. Pogłębienie toru wodnego jest absolutnie niezbędne, jest to powinnością państwa polskiego. Samej oceny nominacji nowego prezesa wolałbym dokonać po kilku miesiącach. Zobaczymy, co zaproponuje – mówi nam prof. Liberadzki.

+12 Towarzysze
Towarzysze Geblewicz z PO i Liberadzki z SLD opowiadają dyrdymały.
Cicha koalicja PO - SLD trwa w najlepsze. Teraz będą kręcić lody w porcie.
A towarzysz Miller w Warszawie udaje , że SLD jest w opozycji.
10 marzec 2014 : 08:36 Guest | Zgłoś
+8 zawodowiec
Liberadzki wykolegował Napieralskiego i jest na 1 miejscu listy do europarlamentu. Piękna akcja towarzyszu Liberadzki.
10 marzec 2014 : 15:29 Guest | Zgłoś
+9 żenada
lizusostwo i wazeliniarstwo najwyższego lotu
10 marzec 2014 : 16:57 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter