W przetargu na przygotowanie przebudowy układu torowego zapewniającego dojazd do Portu Gdynia, najtańszą ofertę złożył WYG International.
Sześć podmiotów złożyło oferty w przetargu pn. „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni – prace przygotowawcze”. Najtańszą ofertę złożył WYG International – 1,696 mln zł brutto. Wszystkie 6 ofert było niższych od kosztorysu przygotowanego przez PKP PLK (3,690 mln zł brutto); najdroższa oferta opiewała na 2,952 mln zł. Przy wyborze oferenta brane będą pod uwagę cena (80% wagi) i termin wykonania (20%; wszyscy oferenci zaproponowali identyczny termin – 379 dni).
Zwycięzca przetargu ma sporządzić, oprócz studium wykonalności, także dokumentację przetargową, na podstawie której będzie można w perspektywie unijnej 2014-20 przeprowadzić procedurę przetargową na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych.
Studium ma określić zakres przebudowy stacji Gdynia Port wraz z infrastrukturą towarzyszącą, a także kilka odcinków w rejonie stacji Gdynia Port – linii 201 na odcinku Gdynia Gł. – Gdynia Port, linii 228 na odcinku Gdynia Port Centralny – Gdynia Port Oksywie, a także linii 723, 724, 725 i 961.
Wykonawca będzie miał za zadanie m.in. dokonać wielokryterialnej i analizy kosztów i korzyści, określenia modelu finansowania projektu i jego wpływu na sytuację finansową PKP PLK, kompleksowe przedstawienie uwarunkowań i rekomendacja najlepszych rozwiązań realizacji projektu.
26 marca otwarte zostaną oferty w analogicznym przetargu, na studium pn. „Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu – prace przygotowawcze”.