Jak już informowaliśmy, szczecińska spółka Marine Crane pomaga w rozbudowie terminalu promowego w Sztokholmie. Między innymi dostarcza żelbetowe elementy, produkowane w Świnoujściu przez tutejszy oddział koncernu Aarsleff. Pierwszy transport dotarł już na miejsce.
Z żelbetowych elementów powstaną nowe nabrzeża i place szwedzkiego terminalu. Co ciekawe, znajdą się ponad wodą – będą posadowione na fundamentach palowych.
– Żelbetowe płyty, o wymiarach osiem na osiem metrów i grubości 60 cm, ważące po 74 tony każda, będą układane w różnych konfiguracjach na palach – wyjaśniał Andrzej Tesarski, prezes Marine Crane.
W miniony piątek ze Świnoujścia wypłynął do Szwecji pierwszy transport. Łącznie ma ich być 11. Ponton Carrier 8 z ładunkiem, holowany przez Mentora – pod dowództwem kapitana Marka Frycza – dotarł do Sztokholmu w nocy z poniedziałku na wtorek. Przy wyjściu ze świnoujskiego portu asystę zapewnił holownik Uran firmy Fairplay.
Dodajmy, że Carrier 8 ma 90 m długości i 24 m szerokości, a nośność – 8000 ton.
(ek) Fot. Marek Frycz