Porty, logistyka

Władze Elbląga chcą, by miejscowy port, który jest miejską spółką, pracował całodobowo - poinformowała PAP rzeczniczka prasowa elbląskiego ratusza Monika Borzdyńska. Dodała, że złożono już w tej sprawie wniosek do Urzędu Morskiego.

Jak tłumaczyła, całodobowej pracy portu oczekują przedsiębiorcy, korzystający z jego usług. Przyznała, że przeszkodą w spełnieniu tych oczekiwań jest most pontonowy w Nowakowie, który musi być rozpinany na czas przepływania barek po rzece.

"Teraz most jest obsługiwany wyłącznie wtedy, gdy jest jasno, po zmroku nie. Zawnioskowaliśmy do Urzędu Morskiego w Gdyni o to, by można było go rozpinać także nocą" - poinformowała PAP Borzdyńska i dodała, że władze miasta spodziewają się pozytywnej opinii.

"Jeśli port chce pracować całodobowo, to my w tym nie będziemy przeszkadzać, wręcz przeciwnie" - powiedział PAP dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni Andrzej Królikowski.

Borzdyńska dodała, że władze portu zawnioskowały także do Urzędu Morskiego o pogłębienie toru wodnego do głębokości 3 metrów, co umożliwi wpływanie do Elbląga większych jednostek.

W środę na konferencji prasowej prezydent Elbląga Jerzy Wilk i dyrektor elbląskiego portu Arkadiusz Zgliński poinformowali, że w ubiegłym roku port wypracował prawie 114 tys. zł zysku.

Podano, że przeładunek towarów w porcie wzrósł o 69 proc. w porównaniu do 2012 roku i wyniósł 285,5 tys. ton.

Głównymi towarami w imporcie był węgiel (55,8 tys. ton) oraz zboże (1 tys. ton), natomiast eksport stanowiły materiały budowlane i cukier.

"Szacujemy, iż wielkość przeładunków w 2014 roku wzrośnie do 400 tys. ton" - powiedział na konferencji Zgliński.

Poinformowano też, że na potrzeby portu zarezerwowano tereny inwestycyjne pod rozbudowę terminala, port chce też zbudować obrotnicę i nowe miejsca cumownicze oraz nadbrzeża (te inwestycje mają być finansowane z nowych unijnych funduszy).

1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter