Porty, logistyka

W ciągu kilku najbliższych lat mają zostać zmodernizowane odcinki linii kolejowych zapewniających dojazd do portu w Gdyni. Na razie trwa przetarg na opracowanie studium wykonalności związanego z tym projektem.

25 lutego otwarte zostaną oferty w przetargu na zadanie pn. „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni – prace przygotowawcze”. Jak informuje „Rynek Kolejowy” Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK, zadanie to dotyczy opracowania studium wykonalności poprawy dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni oraz opracowania dokumentacji przetargowej, na podstawie której będzie można w perspektywie unijnej 2014-20 przeprowadzić procedurę przetargową na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych.

Jaki będzie zakres prac?

Przedmiotem analiz studialnych będzie stacja Gdynia Port wraz z infrastrukturą towarzyszącą, a także następujące odcinki linii kolejowych:
• Linia nr 201 (Nowa Wieś Wielka – Gdynia Port) na odcinku od km 205,885 do km 210,763 (Gdynia Gł. – Gdynia Port);
• Linia nr 228 (Rumia – Gdynia Port Oksywie) na odcinku od km 5,618 do km 11,227 (Gdynia Port Centralny – Gdynia Port Oksywie);
• Linia nr 723 Gdynia Chylonia – Gdynia Port GPF;
• Linia nr 724 Gdynia Port GPD – Gdynia Port GPO, na odcinku od km 1,209 do km 2,157
• Linia nr 725 Gdynia Główna R 21 – Gdynia Port GPB, na odcinku od km -0,164 do km 2,247;
• Linia nr 961 Gdynia postojowa GP 14 – Gdynia Port GPC, od km 0,000 do km 1,103.

– Rozwiązania i koncepcje zawarte w studium staną się podstawą do opracowania pozostałych elementów dokumentacji i etapów w ramach przedsięwzięcia. W związku z realizacją zamówienia oczekiwać będziemy od wykonawcy osiągnięcia następujących celów: określenia optymalnego wariantu inwestycyjnego w zakresie realizacji projektu na podstawie analizy wielokryterialnej i analizy kosztów i korzyści, określenia modelu finansowania projektu i jego wpływu na sytuację finansową zamawiającego, kompleksowe przedstawienie uwarunkowań i rekomendacja najlepszych rozwiązań realizacji projektu, ustalenie zakresu koniecznych działań w celu spełnienia wymagań interoperacyjności wraz z identyfikacją i podaniem uzasadnienia dla ewentualnych odstępstw od ich stosowania, a także dostosowanie infrastruktury technicznej do zachodzących zmian infrastruktury portowej związanej z zmianą procesów technologicznych pracy portu w tym intensywnego rozwoju terminali – informuje Mirosław Siemieniec.

Wewnątrz portu też nastąpi poprawa przepustowości

Znaczące inwestycje związane z poprawą dostępności transportem kolejowym zostały też zaplanowane na terenie samego Porcie Gdynia. Obecnie trwa przygotowanie dokumentacji projektowej związanej z realizacją inwestycji pn. „Przebudowa i elektryfikacja zewnętrznego układu torowego BCT oraz toru dojazdowego nr 38 w Porcie Gdynia wraz z budową urządzeń sterowania ruchem kolejowym”. Inwestycja zakłada przebudowę 5 855 m torów i elektryfikację 5 974 m torów. Oprócz tego, ma zostać dokonana m.in. instalacja urządzeń srk z centralizacją zwrotnic rozjazdów oraz wymiana oświetlenia układu torowego.

Warto też przypomnieć, iż niedawno pisaliśmy, że 26 marca otwarte zostaną oferty w analogicznym przetargu, na studium pn. „Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu – prace przygotowawcze”. 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter