Aż trzynaście ofert złożono w przetargu na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu dla budowy mostu Brdowskiego w Szczecinie. Stałe połączenie mostowo-drogowe pomiędzy wyspą Gryfia a lądową częścią miasta ma powstać w niecały rok. Jak już informowaliśmy, chętnych do budowy jest pięć firm.
W miniony czwartek (13 bm.) otwarto oferty w przetargu na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu dla budowy mostu Brdowskiego (etap I). Złożyło je 13 firm z całej Polski. Rozrzut proponowanych cen brutto jest duży: od nieco ponad 330 tys. do prawie 1,8 mln zł. Najniższą kwotę zaoferowało Zachodnie Centrum Konsultingowe Euro Invest z Gorzowa Wlkp., a najwyższą – Polski Rejestr Statków z Gdańska.
Sekretarz komisji przetargowej Dariusz Porucznik poinformował, że bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia. Wynosi ona przeszło 588 tys. zł brutto.
Przypomnijmy, że wcześniej (27 stycznia) otwarto oferty w przetargu na wykonanie prac budowlanych przy tej inwestycji. Z pięciu złożonych propozycji najtańsza jest firmy Skanska. Spółka ta chce zbudować most Brdowski za nieco ponad 28 mln zł brutto. Wkrótce powinno się okazać, kto ostatecznie wygra przetarg. Komisja bada oferty, a po wyłonieniu zwycięskiej trzeba będzie jeszcze poczekać na ewentualne odwołania pozostałych firm.
Inwestor – spółka Mars Most Brdowski – w tym roku zamierza jeszcze ogłosić przetarg na generalnego wykonawcę budowy drogi i parkingu.
– Prawdopodobnie nastąpi to latem – poinformował nas Maciej Nowotny, prezes spółki Mars Most Brdowski.
Sam most ma powstać w niecały rok. Będzie to trzyprzęsłowa konstrukcja o długości ponad 197 m. Na razie pomiędzy wyspą a lądem jest tymczasowe połączenie, zmontowane z barek. Przejeżdżają po nim ciężarówki dowożące materiały na rozpoczętą przez spółkę Bilfinger Crist Offshore budowę fabryki fundamentów morskich elektrowni wiatrowych.
(ek)
uczciwości procedury wyłonienia zwycięzcy.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.