Głębokowodny terminal DP World Londyn Gateway stał się pierwszym portem w Wielkiej Brytanii, gdzie pracują w tym samym czasie cztery dźwigi przy nabrzeżu, co podwaja liczbę obsługiwanych kontenerów. Mogą one podnosić albo cztery kontenery 20. stopowe, albo dwa 40. stopowe. Zwiększa to wydajność terminala i produktywność spedytorów, a także armatorów.
Ta organizacja pracy jest elementem walki konkurencyjnej, przede wszystkim na rynku brytyjskim.
DP World Londyn Gateway został oddany do użytku w listopadzie ub.r. W założeniu, ma przyciągnąć część armatorów, zawijających do portu w Felixstowe, przeładowującego najwięcej ładunków w kontenerach w Wielkiej Brytanii.
Terminal w Londynie od początku nastawił się na nowatorskie rozwiązania. Został m.in. wyposażony w największe na świecie dźwigi, o wysokości 137 metrów, zdolne do obsługi największych kontenerowców. Potwierdziła to inauguracja, gdy 7 listopada zawinął tam statek Caledon MOL, z serwisu SAECS (RPA - Wlk. Brytania), o ładowności 58 tys. ton.
Terminal, leżący za słynnymi bramami odcinającymi Londyn od fali powodziowych na Tamizie, zdał rezultat m.in. w okresie świąt Bożego Narodzenia. Podczas złej pogody terminal pracował, podczas gdy inne porty zostały zamknięte.
