Grupa Eurotunnel opublikowała podstawowe dane finansowe z których wynika, że w 2013 roku uzyskała prawie 1,1 mld euro przychodów, czyli o 12 proc. więcej niż rok wcześniej.
Jej spółka zależna przewozów kolejowych, Europorte, miała 238,5 mln euro przychodów, o 16 proc. wyższe r/r. Natomiast inna spółka zależna, MyFerryLink, w pierwszym roku pełnej działalności, uzyskała 74,3 mln euro ze sprzedaży transportu ponad 326 tys. samochodów ciężarowych.
Z tunelu łączącego Wielką Brytanię z kontynentem skorzystało w ub.r. ogółem 2547 pociągów, o 10 proc. więcej, wliczając wszystkich operatorów, tj. Europorte, DB Schenker wraz BRB oraz SNCF i jego spółki zależne.
Zmalała natomiast o 7 proc. liczba przejazdów samochodów ciężarowych Eurotunnelem, do nieco ponad 1,36 mln jednostek.
- Po wyjątkowym 2012 roku, na który przypadła organizacja w Londynie Igrzysk Olimpijskich, ruch samochodów ciężarowych w 2013 r. wrócił do jego poziomów „historycznych”, na tym bardzo konkurencyjnym rynku – skomentował Jacques Gounon, prezes i CEO Eurotunnelu.
Grupa Eurotunel od 20 lat zarządza i administruje tunelem pod Kanałem la Manche. Jego podmorski odcinek ma 50,5 km długości. Grupa jest notowana na London Stock Exchange i Euronext Paris. Jej siedzibą jest Paryż.
