Porty, logistyka

W poniedziałek podpisana została umowa na modernizację systemu odbojnic w kołobrzeskim porcie. Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg otrzymał na to działanie ponad 212 tys. zł ze środków Programu Operacyjnego „Ryby”. Inwestycja zakłada modernizację odbojnic na długości 156 m.

Jacek Kasprzak, inspektor ds. rozwoju w ZMPK mówi portalowi rynekinfrastruktury.pl, że dzięki tej inwestycji Kołobrzeg będzie posiadał najdłuższą (nie licząc kompleksów portowych Gdańsk/Gdynia i Szczecin/Świnoujście) linię nowoczesnych systemów odbojowych wśród portów polskiego wybrzeża. Zwraca też uwagę, że inwestycja w wydatny sposób podniesie jakość obsługi turystów w kołobrzeskim porcie.

- Nabrzeże Pilotowe zlokalizowane jest tuż przy wejściu do Portu Kołobrzeg w sąsiedztwie Latarni Morskiej. Prowadzone są stąd rejsy turystyczne na redę portu oraz w sezonie letnim utrzymywane jest połączenie z portem w Nexo na wyspie Bornholm. Obecnie Nabrzeże Pilotowe pod względem stanu technicznego urządzeń odbojowych odbiega od pozostałych nabrzeży portu. Z uwagi na reprezentatywną rolę tego miejsca, kolejnym krokiem Zarządu Portu jest inwestycja opierająca się na zastosowaniu nowoczesnego rozwiązania w postaci montażu systemu belek odbojowych typu MICC 205x205. Wdrażając nowe rozwiązanie Port Kołobrzeg będzie posiadał najdłuższą linię nowoczesnych systemów odbojowych wśród portów polskiego wybrzeża, poza kompleksami portów o strategicznym znaczeniu Gdańsk-Gdynia oraz Szczecin-Świnoujście – mówi Jacek Kasprzak.

Nasz rozmówca dodaje, że stosowanie opon jako systemów odbojowych jest już metodą przestarzałą a konieczność ich częstej wymiany i utylizacji z uwagi na duży ruch panujący przy nabrzeżu wpływają również niekorzystnie na środowisko naturalne. Natomiast belki i listwy odbojowe wykonane z poliuretanów są wytrzymalsze na rozciąganie i rozdzieranie, posiadają dużą odporność na ścieranie, odporniejsze są na starzenie, nie brudzą, dobrze tłumią drgania i są odporniejsze na warunki atmosferyczne.

- Teren w najbliższym sąsiedztwie nabrzeża jest miejscem, które w sezonie letnim wypełnione jest przez turystów z całego świata. W tym gronie są także osoby niepełnosprawne, które mogą liczyć na pozbawioną barier zabudowę architektoniczną wokół Latarni Morskiej, której infrastruktura została zmodernizowana w latach poprzednich. Zastosowanie proponowanego rozwiązania pozwoli na sprawniejszy i bezpieczniejszy transfer osób w na statki wycieczkowe. Zmniejszy się o około 1/3 odległość między brzegiem a jednostką. Liczną grupą korzystającą z rejsów morskich są dzieci i młodzież przebywająca w Kołobrzegu i okolicach, dla których jest to często pierwszy kontakt z morzem, dzięki któremu wielu z nich zainteresuje się żeglarstwem czy też turystyką morską, wpływając na wydłużenie sezonu poza okres letni. Wkrótce oddamy do dyspozycji nowoczesne rozwiązanie w zakresie systemu odbojnic. Dzięki temu będziemy mogli zapewnić bezpieczne korzystanie z infrastruktury nabrzeża, copoprawi bezpieczeństwo manewrujących jednostek, osób korzystających z rejsów redowych oraz wpłynie na jakość eksploatacji Nabrzeża Pilotowego – dodaje Jacek Kacprzak.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter