Opóźnia się rozstrzygnięcie konkursu na głównego wykonawcę Mostu Brdowskiego na wyspę Gryfia w Szczecinie. Otwarcie kopert przesunięto o miesiąc.
Projekt mostu jest już gotowy. Firmy, które będą się starać o jego budowę, nie złożyły jeszcze swoich ofert. Wciąż pytają projektanta o kolejne szczegóły.
Wstępnie, przetarg na wykonawcę Mostu Brodowskiego na Gryfię miał zostać rozstrzygnięty 25. października, teraz termin przesunięto na 25. listopada. O zlecenie stara się m.in. Budimex i Skanska. Most ma mieć 200 metrów długości. Będzie miał konstrukcję kratownicy składającej się z trzech przęseł. Jego budowa ma trwać od 10 do 14 miesięcy. Koszt to około 40 milionów złotych. Większość pieniędzy na ten cel dała Unia Europejska.
Budowę mostu w tym miejscu planowano jeszcze w latach 60. Przez wiele dziesięcioleci Szczecińska Stocznia Remontowa Gryfia musiała ponosić koszty utrzymania przeprawy. Jeżeli 25 listopada zostaną otwarte koperty, to trzeba będzie poczekać jeszcze 10 dni - to termin na odwołania. Dopiero potem specjalna spółka powołana do tej inwestycji pod nazwą Mars Most Brdowski podpisze umowę z wykonawcą.
Na razie na wsypę Gryfia prowadzi tymczasowy most pontonowy. W ubiegłym tygodniu ruszyła tam budowa fabryki fundamentów do morskich elektrowni wiatrowych - ta ma być gotowa za półtora roku.
Grzegorz Gibas
UNIA EUROPEJSKA . CIEKAW JESTEM JAK POLITYCY PO ROZSTRZYGNA " KONKURS " . PODOBA MI SIE TA NAZWA " KONKURS ".
Dotację Marszałka 90 mln na rozruch firmy kso
Kupno za psie pieniądze terenów Gryfii , należących do Marsa, który powinien dbać o swoją własność.
Ratowanie bankruta gryfii aktywami MSR , też należąca do Marsa , i robiąca w tym interesie za dojną krowę.
Przekształcenie terenów w SSE , gdzie dochód państwa jest zminimalizowany.
Budowę mostu z dotacją UE dla spółki prywatno-publicznej, i żeby było ciekawiej oddanie go , po wybudowaniu miastu Sz-n do budżetu , jakby miasto nie miało co robić z pieniędzmi podatników.
Zmuszenie PGE do przebudowy linii 230 kV , to jedno może dobre, w tym cyrku.
No i naciski na Eneę w tym samym celu , tylko z linią nowa.
Dlaczegóż w tym konkursie nie występuje superstocznia Msr-gryfia znana z moczenia terminów i zaniżania wycen? Lub inna firma z tandemu marsjan.
Czyżby w tym konkursie są ciekawe pułapki?
No i najważniejsze BCO i Mars ma najlepszy PR. Za jakie pieniądze?
PRL bis ponieważ to byli PZPR-owcy robią największe przekręty.
Wszystko się sypie.
Bo tak prawdę mówiąc co obchodzi bpcmafia gmbh jakiś dok, ta niby umowa Hnata jest tyle warta co rolka papieru.
A ponieważ każdy ma jakiś czuły punkt, to wystarczy go znaleźć i użyć.
Podpowiem że jest b blisko i jest to bardzo miekkie podbrzusze BCO.
W USA lub Niemczech trafilibyście do więzienia a w Polsce jesteście szanowanymi biznesmenami. Co kraj to inny obyczaj.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.