Porty, logistyka

– Naszym celem jest zapewnienie Szczecinowi i Świnoujściu pozycji wiodących portów na południowym Bałtyku – powiedział portalowi "rynekinfrastruktury.pl" Ryszard Warzocha, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

Tymi słowami prezes skomentował zakończenie części robót związanych z przebudową infrastruktury drogowej w porcie w Świnoujściu: w czwartek, ponad pół roku przed terminem, oddano do użytku zmodernizowany odcinek inwestycji drogowej obejmujący ulicę Nowoartyleryjską (z wiaduktem), Barlickiego i Kasztanową. Dzięki tej inwestycji, wydatnie poprawi się dojazd i wyjazd samochodów ciężarowych ze świnoujskiego portu.

– Nowoczesny port to nie tylko głębokowodne nabrzeża i dobry dostęp od strony morza, ale także dobre skomunikowanie z zapleczem oraz wysokiej jakości układ dróg wewnętrznych, który w porcie istnieje. Dlatego usprawnienie ruchu drogowego w portach w Szczecinie i Świnoujściu oraz poprawa bezpieczeństwa pojazdów, zarówno w drodze do portów, jak i na ich terenie, ma niezwykle istotne znaczenie dla funkcjonowania i dalszego ich rozwoju – uważa prezes Warzocha.

W ramach zakończonej inwestycji przebudowano w Świnoujściu 1,3 km ul. Nowoartyleryjskiej (wraz z wiaduktem w rejonie skrzyżowania z ul. Barlickiego), 0,4 km ul. Kasztanowej oraz 0,4 km ul. Barlickiego. Przygotowano też nowy posterunek ochrony portu: nowa lokalizacja uwzględnia realizację, w najbliższym czasie, zadania pn. „Budowa miejsc postojowych w portach w Szczecinie i w Świnoujściu”. Niezależnie od zakończenia prac w Świnoujściu, trwa przebudowa dróg w porcie w Szczecinie. Licząc zrealizowaną już część robót, prace w Świnoujściu zakładają przebudowę w sumie 3 km, a w Szczecinie – 6 km dróg.

– Przebudowa infrastruktury drogowej to tylko jeden z wielu projektów inwestycyjnych realizowanych przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. W czwartek oddaliśmy do użytku infrastrukturę drogową w Świnoujściu, za półtora miesiąca kończymy następny etap tego projektu: modernizację infrastruktury drogowej w Szczecinie. Musimy się spieszyć, bo już przygotowujemy się do kolejnej inwestycji: budowy miejsc do postoju ciężkiego transportu kołowego w portach w Szczecinie i Świnoujściu. Cały ten projekt to element konsekwentnie realizowanej polityki zrównoważonego rozwoju infrastrukturalnego portów w Szczecinie i Świnoujściu. Wynika on ze strategii naszej spółki, której celem jest zapewnienie portom Szczecin i Świnoujście pozycji wiodących portów na południowym Bałtyku – dodał Ryszard Warzocha.

Wspomniana przez prezesa inwestycja związana budową miejsc do postoju ciężkiego transportu kołowego pozwoli na zwiększenie dopuszczalnego nacisku osi na nawierzchnię przeznaczoną do postoju, z 40-60 do 115 kN.

 

0 wiodący kierunek
A dalej są korki na S3 i po uruchomieniu nowych promów szwedzkich i (lub) wybudowaniu tunelu pod šwiną i jednym moście w Wolinie to bedzie megakorek. Ci co pamiętają linie kolejową w Goleniowie i dostawy węgla do portu to wiedzą coś na ten temat. Kolej blokowała każdy przejazd samochodowy, a aut było 20 mniej.
Niech P. Prezes spojrzy na mapę i okresli jak można częściowo rozładować ruch samochodowy, podpowiem że chodzi o Zalew i zachodnią obwodnicę szczecina.
Muszą być dwie wyjazdowki ze świnoujścia.
23 wrzesień 2013 : 10:38 Guest | Zgłoś
0 takie sobie#
A tak przy okazji , Niemcy przygotowują sie do budowy tunelu pod Bałtykiem w kierunku północ-południe w celu eliminacji wąskiego gardła , promów, swoich i polskich.
23 wrzesień 2013 : 10:43 Guest | Zgłoś
+3 Za 2 lata.
Panie Prezesie , notowania PO czyli pana partii spadają. Ale musi być pan
twardy. Albo udawać twardziela. Za 2 lata wietrzenie stanowisk.
Konkursy na stanowiska prezesa w porcie to kabaret.
23 wrzesień 2013 : 12:13 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter