Porty, logistyka

W 2017 r. Niemcy rozpoczną budowę trzeciego mostu na wyspę Uznam. Tymczasem leżącemu tam Świnoujściu grozi utrata jedynego połączenia z krajem - alarmuje "Gazeta Polska codziennie".

Jedynym połączeniem 40-tysiecznego miasta z resztą kraju jest przeprawa promowa. Prom jest jednak wysłużony i nadmiernie obciążony ruchem, stąd często na przeprawę oczekuje się godzinami w korkach.

Od dawna strona samorządowa jest gotowa do budowy tunelu pod rzeką Świną, jednak realizację projektu wstrzymuje Ministerstwo Transportu - czytamy w gazecie.

0 100
za 100 lat
05 wrzesień 2013 : 09:11 Guest | Zgłoś
0 tuenel
Od kilku lat podpisuję się szymek a dziś okazuje się , że nie mam do tego prawa. Chyba jaja sobie robicie. Wracając do tematu. W Świnoujściu jest osiem promów. Cztery duże z których każdy bierze ok. 70 sztuk osobówek i cztery małe mogące jednorazowo załadować ok. 36 osobówek. Policzyć łatwo, że w czasie 1 godziny dwa duże i dwa małe promy chodząc co 20 minut przewiozą w obie strony aż ........... osobówek. Fakt, duże promy mają blisko 40 lat i się sypią. Poza jednym z nowoczesnym napędem. Most otwierany w Świnoujściu to najtańsza i najbardziej odpowiednia propozycja stałego połączenia dla tego niespełna 38 tysięcznego miasteczka. Przeciwko mostowi jest Szczecin i podobno NATO. Śmiech budzi to, że do Szczecina wchodzi 2-3 statków o wysokości powyżej 20 m na dobę. Tyle też razy most byłby otwierany. Duże statki przyjmuje Świnoujście. Tak naprawdę, to jedynym rozwiązaniem połączenia polskiej części Uznamu z inną częścią lądową kraju jest estakada przez zalew. Estakada jako wspólny niemiecko- polski projekt miałby priorytet, tak jak inne projekty transportowe realizowane przez dwa lub więcej państw UE. Szkoda, że władze Świnoujścia zamiast rozmawiać z Niemcami, wciąż bredzą o wirtualnym tunelu.
05 wrzesień 2013 : 13:17 Guest | Zgłoś
+1 Jak w Misiu
Jak w Misiu. Nas nie stać na tanie rozwiązania. Bo organizatorzy mają procent od wartości projektu. Oczywiste jest na całym świecie, że most zwodzony byłby idealny. Wystarczy przepłynąć się trochę statkami barkami po Holandii czy Belgii. Tam całe dziesiątki mostów są zwodzone. Otwierane po wcześniejszym zgłoszeniu. Nawet kolejowe. Ale nie. My musimy zbudować coś ala tunel pod La Manche lub Golden Gate.
05 wrzesień 2013 : 13:42 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0323 4.1137
EUR 4.2919 4.3787
CHF 4.4221 4.5115
GBP 5.0245 5.1261

Newsletter