Porty, logistyka

Do końca ub. czwartku tarcza Damroka wydrążyła już 244 m tunelu pod Martwą Wisłą, który powstaje w Gdańsku. 20 m udało się wydrążyć ostatniego dnia. Od początku prac przy pierwszej nitce tunelu wbudowano 19 pierścieni.

Gdy załoga TBM skupia się na pracach od strony węzła Ku Ujściu, pozostałe ekipy pracują intensywnie po drugiej stronie rzeki. Właśnie od strony węzła ul. Marynarki Polskiej powstaje komora wyjściowa dla Damroki.

Do tej pory udało się wykonać ściany szczelinowe, obudowy nasypu, oczepy ścian i elementy kotwiące. Zakotwiona została również płyta denna fundamentu oraz poziome ekrany przeciwfiltracyjne w technologii jet-groundking.

Ponadto, wykonano pierwszy etap stropu, który będzie rozpierał żelbetowe ściany szczelinowe. W ostatnim kwartale tego roku gdański TBM powinien przebić ścianę okularową i znaleźć się w szybie komory wyjściowej.

Zdjęcie: rynekinfrastruktury.pl

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter