Porty, logistyka

Trzy firmy zostały w przetargu na zakup Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. – Przed inwestorami etap badania prywatyzowanej Spółki oraz – równolegle – negocjacje warunków umowy prywatyzacyjnej – informuje Beata Ostrowska z Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Termin składania ofert wiążących wyznaczony jest na 16 lipca 2013 roku.

– Zarząd spółki ZMPG kontynuuje proces prywatyzacji BTDG – Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Po opublikowaniu publicznego zaproszenia do negocjacji deklaracje udziału w prywatyzacji złożyło pięciu inwestorów, z których jeden wycofał się przed terminem wyznaczonym na złożenie oferty wstępnej na nabycie 100% udziałów – wyjaśnia Beata Ostrowska. – Ostatecznie czterech oferentów złożyło oferty wstępne, z których wszystkie spełniały warunki formalne. Uwzględniając jednakże kryteria dopuszczenia oferentów do due diligence na krótkiej liście znalazły się trzy podmioty – dodaje. ZMPG nie ujawnił nazw firm, które ostatecznie pozostały w przetargu na terminal. Wśród trzech oferentów jest na pewno spółka OT Logistics: – Bierzemy udział w procesie prywatyzacji BTDG – potwierdza Marcin Paluch, dyrektor ds. strategii i rozwoju OT Logistics. Spółka, która w tym roku ma zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych, niedawno wygrała także przetarg na terminal masowy w Gdańsku, a rok temu weszła w posiadanie ok. 96% akcji Portu Handlowego Świnoujście. Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia świadczy usługi przeładunku, sztauowania i składowania różnorodnej drobnicy: wyrobów stalowych, chemikaliów, ładunków ciężkich, ponadgabarytowych, metali kolorowych, kontenerów oraz ładunków masowych sypkich, m.in. węgla, koksu, śruty, biomasy i chemikaliów. Część terminalu, dedykowana dla obsługi ładunków w technologii Ro-Ro, zajmuje teren wokół Basenu V Portu Gdynia. Terminal posiada trzy nowoczesne rampy (w tym jedna dwupoziomową), magazyny (w tym specjalistyczne magazyny dedykowane pod obsługę papieru i celulozy), wiaty i place składowe. (...)

 

1 1 1 1

Źródło: