Porty, logistyka

Maj 2013 jest historycznym okresem dla portu w Kłajpedzie. Zakończyły się tam bowiem prace nad pogłębianiem kanałów portowych. Dzięki tej inwestycji port będzie gotowy na przyjęcie o wiele szerszego wachlarza statków.

Prace wykonywała holenderska firma Van Oord Dredging and Marine Contractors BV. W sumie, wydobyto 4,432 miliona metrów sześciennych materiału z dna kanału. Była to największa inwestycja w historii portu. Kosztowała (po przeliczeniu) około 37 milionów euro. W tym wkład Unii Europejskiej w wysokości ok. 24 milionów euro. Kanał nawigacyjny portu był także poszerzany. Teraz jego szerokość zwiększyła się ze 120 metrów do 150 m. Głębokość natomiast wzrosła z 13-13,5 metra do 14,5 m. Dzięki nowym możliwościom portu, statki o długości 300-310 metrów i szerokości do 40 m. będą mogły spokojnie do niego zawijać.

Komentarze   

+2 Gospodarka Morska nie jest 5 kołem dla Litwy
Widać od razu że dla Litwy gospodarka morska nie jest 5 kołem u wozu. A sami Litwini nie odwracają się od morza. I chociaż ten kraj również szarpany jest wewnętrznymi politycznymi przepychankami - to jednak w tej materii potrafią się dogadać i działać. Nie zdziwi mnie to że w najbliższym czasie Kłajpeda zwiększy obroty i jeszcze bardziej zbliży się do wyników osiąganych przez wszystkie Polskie porty razem wzięte. E efektem tego będą tylko większe wpływy do Litewskiego budżetu.
Litwinom oczywiście należy gratulować - a sobie życzyć by i u nas w Polsce zaczęto w podobny do Litwinów sposób spoglądać na gospodarkę morską - by nas także Bałtyk mógł bogacić.
29 maj 2013 : 10:16 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 PO-bożne życzenia chyba tylko
Na nic więcej bym w tym Tuskolandzie nie liczył
29 maj 2013 : 12:21 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 Port w Gdańsku głębokość 17 m.
Litwini odpadają.
29 maj 2013 : 17:24 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Źródło: