Maj 2013 jest historycznym okresem dla portu w Kłajpedzie. Zakończyły się tam bowiem prace nad pogłębianiem kanałów portowych. Dzięki tej inwestycji port będzie gotowy na przyjęcie o wiele szerszego wachlarza statków.
Prace wykonywała holenderska firma Van Oord Dredging and Marine Contractors BV. W sumie, wydobyto 4,432 miliona metrów sześciennych materiału z dna kanału. Była to największa inwestycja w historii portu. Kosztowała (po przeliczeniu) około 37 milionów euro. W tym wkład Unii Europejskiej w wysokości ok. 24 milionów euro. Kanał nawigacyjny portu był także poszerzany. Teraz jego szerokość zwiększyła się ze 120 metrów do 150 m. Głębokość natomiast wzrosła z 13-13,5 metra do 14,5 m. Dzięki nowym możliwościom portu, statki o długości 300-310 metrów i szerokości do 40 m. będą mogły spokojnie do niego zawijać.
Litwinom oczywiście należy gratulować - a sobie życzyć by i u nas w Polsce zaczęto w podobny do Litwinów sposób spoglądać na gospodarkę morską - by nas także Bałtyk mógł bogacić.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.