Porty, logistyka

W szczecińskim Urzędzie Miejskim podpisane zostało w środę porozumienie w sprawie strategicznych inwestycji związanych z działalnością portów w Szczecinie i Świnoujściu. Władze portów oraz miast Szczecin i Świnoujście chcą poprawić dostępność drogową i morską portów.

Porozumienie zawarte zostało między Zarządem Morskich Portów Szczecin-Świnoujście a gminą Miasto Szczecin reprezentowaną przez prezydenta Piotra Krzystka oraz gminą Miasto Świnoujście reprezentowaną przez prezydenta Janusza Żmurkiewicza. - Podpisujemy bardzo ważny dokument dla portów w Szczecinie i w Świnoujściu. Rozwój portów, gospodarki morskiej to jeden z naszych priorytetów. To wielka szansa dla gospodarki naszych miast oraz na tworzenie przestrzeni, która będzie służyła nie tylko województwu zachodniopomorskiemu, naszym miastom, ale także polskiej gospodarce. Po to, aby nasze porty były konkurencyjne dla innych, aby liczyły się w świecie potrzebne są inwestycje – mówił prezydent Szczecina Piotr Krzystek. Zgodnie z porozumieniem pilne i konieczne są realizacje przedsięwzięć związanych z poprawą dostępu drogowego do obu portów morskich. Przede wszystkim działania te obejmują modernizację dostępu drogowego do portu morskiego w Szczecinie – węzeł drogowy od Basenu Górniczego do Mostu Długiego (modernizacja Estakady Pomorskiej na długości 420 metrów oraz przebudowa układu drogowego w rejonie Międzyodrza wraz z budową mostu Kłodnego), a także przebudowę i rozbudowę układu drogowego na terenie Świnoujścia (m.in. przebudowa i remont odcinka drogi krajowej nr 3, przebudowa i rozbudowa ul. Ku Morzu wraz z estakadą nad linią kolejową, przebudowa ul. Barlickiego na całym odcinku, przebudowa i rozbudowa ul. Ludzi Morza oraz budowa stałego połączenia pomiędzy wyspami Uznam i Wolin). Władze miast i portów za istotne uznały także pogłębienie toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 metra  wzdłuż cieśniny Świny i Odry oraz osiągnięcia docelowej głębokości 17 metrów od strony Morza Bałtyckiego. (...)

+1 porty
Z tekstu wynika kompletna amatorszczyzna prezesa portów i prezydentów miast.. Można sobie oczywiście marzyć, ale jeśli puszcza się w świat informację to wypada się przynajmniej zastanowić. Tor wodny pogłębić do 12,5 m. Pytanie: po co? Czy jest sens wydawać setki milionów złotych a następnie około 30 mln rocznie by zaspokoić chciejstwo niektórych szczecińskich polityków by Szczecin, mimo że oddalony od morza 70 km drogą wodną, był jednak nad morzem. To samo Świnoujście ze swoją wąską dwupasmową drogą łączącą miasto z resztą kraju, nie ma żadnych szans na bycie atrakcyjnym portem. Do tego totalny brak terenów na rozwój portu. Port zewnętrzny jest bezmyślnie zaprojektowany. Projekt uniemożliwia, z braku terenu, lokalizację terminali innych jak LNG. No może udałoby się wcisnąć dwie przystanie promowe , ale zaplecze logistyczne musiałoby znajdować się już kilka kilometrów dalej. Oczywiście po wycięciu wielu hektarów lasu. Zamiast gadać dyrdymały czyż nie lepiej zacząć na poważnie realizować to co postanowiono już przeszło 15 lat temu np. stanowisko nr 1 w terminalu promowym, parkingi na tiry a przede wszystkim doprowadzić do normalności w połączeniu Świnoujścia czteropasmową ekspresówką z resztą kraju a w Szczecinie zbudować zachodnio- północną obwodnicę z mostem na linii Police - Święta. Te inwestycje są naprawdę ważne dla miast i portów.
10 maj 2013 : 09:29 Guest | Zgłoś
+1 jaja sobie robia
węzeł drogowy od Basenu Górniczego do Mostu Długiego (modernizacja Estakady Pomorskiej na długości 420 metrów oraz przebudowa układu drogowego w rejonie Międzyodrza wraz z budową mostu Kłodnego)

nie wiem, czy się śmiać, czy płakać z tej wiadomości - to przecież mega inwestycja, ktora ozywi port! zenada w wykonaniu krzystko i tego siergieja - jeszcze pieniadze wezma z funduszy unijnych na ta mega inwestycje, beda ja robic przez pare lat - beda opoznienia jak to w Szczecinie jest juz standartem, wszystko zawalaja wykonawcy itd.
a panowie bede dalej udawac, ze rzadza - jeden miastem - drugi portem - jeden ciupa z podatkow i kredytow a drugi lupi spolki portowe na dzierzawach i oplatach za media
10 maj 2013 : 19:49 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Newsletter