Porty, logistyka

Jest pomysł na rozwój portu jachtowego. Władze portu chciałyby wybudowac trzeci basen, w którym mogłyby cumować jednostki. O rozwoju portu jachtowego mówiono podczas zorganizowanych we wtorek obrad komisji komunalnej rady miasta.

- Analizując sięgającą tysiąca liczbę małych jednostek turystycznych, które w sezonie zawijają do kołobrzeskiego portu widać wyraźnie, że warto zainwestować w jego rozbudowę - tłumaczył Henryk Rupnik, prezes Zarządu Portu Morskiego. Namawiał by każdy, kto chciałby zgłosić swoje uwagi do już istniejącego i dostępnego w siedzibie spółki przy ul. Szyprów projektu funkcjonalno-użytkowego, przyszedł i się z nim zapoznał. Można również, w formie pisemnej zgłaszać własne spostrzeżenia i uwagi. Według ZPM projektowana rozbudowa portu jachtowego może znacznie wpłynąć na jego rentowność oraz atrakcyjność terenu u ujścia Parsęty. Chodzi o budowę trzeciego basenu o powierzchni blisko 16,5 tys. metrów kwadratowych i głębokości do 3,5 metra. Miałby powstać w miejscu obecnego nieużytku wyznaczonego ulicami Solną oraz Warzelniczą. Oprócz wyposażonej w nabrzeża oraz trzy pływające pomosty przystani, ZPM Kołobrzeg przewiduje budowę obiektów na lądzie: magazynów, budynków sanitarnych oraz postumentów umożliwiających dostarczenie na łodzie mediów. Jak mówił we wtorek Henryk Rupnik, jeśli projekt udałoby się zrealizować, liczba miejsc postojowych na wodzie zwiększyłaby się z obecnych 100 do 270. Poza tym założono wykorzystanie pobliskich terenów zielonych do suszenia ożaglowania jachtów oraz, w okresie zimowym, ich przechowywania. Tym ostatnim żywotnie zainteresowani są już teraz m.in. właściciele łodzi z Norwegii. Równocześnie można byłoby przeprowadzić rewitalizację, wykorzystywanej dziś głównie jako wędzarnia, osiemnastowiecznej Reduty Morast. Po przeniesieniu gastronomii do leżącego nieopodal budynku klubowego, zabytkowy obiekt pełniłby funkcję kulturalną, pozwalającą na propagowanie idei morskich. Koszt budowy trzeciego basenu portu jachtowego oszacowano na 15 mln zł, przy czym ich większą część ZPM Kołobrzeg zamierza pozyskać z funduszy unijnych albo, w najgorszym wypadku, od zagranicznych inwestorów. Realizacja przedsięwzięcia potrwałaby około 2 lat.

0 Biznes plan a potem dopiero decyzja o budowie
W gdańsku też nabudowano, biznesplan na papierze wygląda zawsze dobrze ale rzeczywistość trzeszczy i żadna z marin nie zarabia. Ostatnio p. Latała zdecydował się jednak zrezygnować i miasto musiało wziąć na siebie koszty (choć pewnie biznes plan zakładał, że wynajmą i będa zarabiać:)
06 maj 2013 : 11:32 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0243 4.1057
EUR 4.2863 4.3729
CHF 4.4168 4.506
GBP 5.01 5.1112

Newsletter